MARCÚS

(@marcroca)

Quo Vadis periodisme?

14 d'agost de 2009

El periodisme està en crisi -diuen-, i els mèdia estan patint, a més de l’econòmica, els efectes d’Internet i les TIC. Tot plegat un bon trident per afrontar. Hi ha tot un seguit d’errors que es repeteixen constantment i, ja sigui per les noves formes d’actuar -immediatesa, infoxicació…-, per la llarga etapa de bonança mal

Llegir més

El Punt reforça la seva edició digital

2 d'agost de 2009

El Punt està fent petits canvis a l’edició en paper, canvis que no he anat comentant per falta de temps i perquè van arribant en comptagotes, a més de ser petits detalls, tot i que força interessants. Però, avui podem afirmar que El Punt aposta per la seva edició digital: elpunt.cat té novetats i bones!

Llegir més

Estem anant cap a un accés elitista de la informació?

8 de juliol de 2009

Es parla molt de la fractura digital. Però, sempre ens referim al mateix? La resposta és no. I, és bo diferenciar-ho. A l’estat espanyol, la Fundació Orange ha publicat l’informe eEspaña 2009. Aquests darrers dies s’ha parlat dels resultats que es desprenen d’aquest informe. Sense anar més lluny Javier Montalvo enfoca el tema en la

Llegir més

Diferències entre una Pàgina i un Grup de Facebook

7 de juliol de 2009

Normal 0 21 Diferències entre una Pàgina i un Grup de FB: Normal 0 21   Pàgina Facebook Grup Facebook Nombre il·limitat de membres. Màxim 5.000 membres. Pots enviar notificacions als membres, però no missatges directes. Pots enviar missatges directes. Una pàgina pot ser indexada pels cercadors (ex. Google). Els grups NO són indexats pels

Llegir més

Tendències tecnològiques del futur

6 de juliol de 2009

Divendres passat es va presentar a la secretaria d’estat per les Telecomunicacions i la Societat de la Informació (SETSI) el primer informe “El poder dels consumidors en un món interconnectat“, elaborat per AETIC i Accenture. Aquest estudi mostra el comportament dels consumidors tecnològics més avançats, com a presagi de les tendències de futur. Es consideren

Llegir més

Sindicació mal parida

29 de juny de 2009

Potser no som una majoria, però en un món comunicatiu tan fragmentat –això si que ho tenim clar, oi?!– o una cosa o l’altra: O hi ha ignorància o hi ha falta de respecte. Potser les dues coses alhora. No ho sé. Parlo de la sindicació de continguts, d’una de les moltes formes de consumir

Llegir més

La Xarxa té un paper!

2 de juny de 2009

El futur de la premsa en paper és una incògnita. Amb tot, hi ha qui va fent alguns avenços. No sé si amb ells aconseguiran aturar la desaparició d’aquest format de difusió de la informació o, si únicament aconseguiran endarrerir-la. Però, si no es fa res, poca cosa hi tens a pelar. Es responsabilitza a

Llegir més

Els hàbits de consum estan canviant… a la carta!

15 d'abril de 2009

Els hàbits de consum estan canviant (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7). I, això comporta conseqüències: Apareixen impressores sota demanda i màquines d’autoedició de revistes. I, també provoca efectes colaterals -a l’estil dels que van patir fa uns anys els vídeoclubs,- com per exemple el canvi que estan experimentant els quioscos com a punts

Llegir més

Per què encara es fan discs?

30 de març de 2009

Per casa voltaven discs d’una o dues cançons per cara, i es van deixar d’utilitzar. Després van arribar els LPs, en teníem molts i eren una meravella, però amb l’arribada dels discs compactes també els vem arraconar, fins i tot el tocadiscs va quedar-se apartat, esperant ser omplert de pols, fent-nos companyia fins que un

Llegir més

42 minuts… i res!

26 de març de 2009

Avui m’he passat els 42 minuts de trajecte de tren de casa a la feina amb l’ordinador oberta a la falda, pensant què podia escriure, i la llumeta no se m’ha encès. Tot plegat per arribar a la conclusió que, de nou, queda provada la meva màxima a la vida: És quan no apreto que

Llegir més

Mitjans com pares d?adolescents

25 de març de 2009

Alguns mitjans digitals d’informació són com els pares d’alguns adolescents. Es pensen que si es posen un texans cagats, un piercing i van pel món dient “ei, penya! Mola!”, ja han entès el canvi que estan experimentant els seus fills, i estan actuant en conseqüència. Bé, la reacció és clara, el fill adolescent passa una

Llegir més