Cafè en gra

Del cafetar al bloc, la mòlta és cosa vostra

Publicat el 9 d'agost de 2005

Mesures dràstiques

El passat cap de setmana van morir 48 persones a les carreteres de
l’Estat, una xifra una xic excessiva, pel que és corrent.

Per això ha estat mitja noticia

En aquest i altres aspectes es pot comprovar que la normalitat és
sempre un estàndard que no genera notícia i desvinculada de la gravetat del fet.
Si es supera l’estàndard es crea la notícia, i si la gent s’angoixa amb la
notícia es crea l’alarma social.

Per tant, la gravetat del fet no te res a
veure amb els mitjans que s’hi posin per evitar-lo. Els mitjans que s’hi posen són per pal·liar els efectes dels fets (costos econòmics,
desprestigi d’institucions) i no pas
els fets mateixos (els morts)

Si es jutgessin les mesures aplicades al
trànsit pels resultats obtinguts, les interpel·lacions parlamentàries
estroncarien les vacances de ses senyories
i el cap de Pere Navarro (Director General de Trànsit) substituiria al
del General Moragues, però òbviament no és ni serà així. L’ofrena dels
sacrificis humans sobre l’ara del asfalt és un ritual imprescindible per
complaure al Déu de l’Economia, convertit
en el Zeus de l’Olimp democràtic



Es pot fer alguna cosa per evitar aquestes morts?

  • Considerant que la solució proposada, i avalada pels experts, és
    sobre-sobre saturar les presons i augmentar les multes i que això només incrementa l’import de l’impost de
    successions i la demanda de sol edificable.
  • Considerant que l’increment de la venda d’automòbils és
    imprescindible per augmentar el consum intern i assolir el PIB fixat per
    Solbes
  • Considerant que els sindicats han de defensar els llocs de treball i
    mai podran recolzar una reducció del sector automobilístic.
  • Considerant que per vendre cotxes s’ha de exaltar l’ego del
    comprador i que aquest no es gastarà la pasta per anar a 100 o 120 kms per
    hora
  • Considerant que seria un risc inassumible pels Mossos perseguir
    infractors a peu de carretera i que per això ja s’han gastat un munt de
    diners en radars,
  • Considerant que els Mossos de trànsit tenen com missió principal
    aturar ciutadans que circulen correctament per si de cas els poden multar
    per alguna incorrecció en els papers o en el vehicle, i que ja estan prou
    enfeinats protegint a l’Estat (que per això són els seus cossos i forces
    de seguretat)
  • Considerant que qualsevol de nosaltres pot ser a la llista dels 48
    de la propera setmana, per causa pròpia, o per causa dels depredadors de
    l’asfalt, però també per culpa de Directors de Trànsit que,
    incomprensiblement, segueixen en el seu càrrec desprès de infinites
    setmanes sense ser capaços d’aturar les morts que es produeixen en l’espai
    de la seva responsabilitat,

Proposo unes mesures dràstiques, que encara
que algú titllarà d’absurdes, que no ho seran més que les que legions
“d’experts” ja han aplicat fina ara sense el resultat d’evitar tantes les
morts.

Es podria començar doncs per:

  • Fixar la velocitat màxima en carreteres i autopistes a 40 kms/h.
  • Allunyar la distància entre benzineres un mínim de 120 kms.
  • Fixar el preu de la benzina en funció del preu i la potència del
    cotxe.
  • Convertir les autovies i autopistes en vies romanes enllosades amb
    llambordes.
  • Incentivar la reconversió de mecànics, planxistes, i pintors de
    cotxes, en jardiners.
  • Substituir el permís de conduir per un certificat mèdic d’haver
    dormit bé, no patir estrès, i portar una vida sexual plaent.
  • Instal·lar a l’estiu, pantalles gegants de cinema a la fresca a
    totes les rotondes i a l’hivern posar-hi xiringuitos d’infusions calentes
    i parades de castanyeres.
  • Convertir el circuit de Montmeló en la pista de carreres de
    cargols mes llarga del mon.
  • Convertir els tràilers en Zeppelins i el transport fer-lo amb el Discovery
  • Incorporar a tots els productes els seus costos mediambientals,
    multiplicats per el factor “K” que determinin les entitats excursionistes
    i els naturalistes del morro fort.

Tot això només per començar.

Aturarien aquestes mesures la mortaldat?. No
ho sé, però segur que correrien menys vehicles i mes a poc a poc. Si us plau o
per força.

I de passada, salvaguardaríem la sacrosanta
llibertat de mercat.



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Sense categoria per josepselva | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent