El passat cap de setmana van morir 48 persones a les carreteres de
l’Estat, una xifra una xic excessiva, pel que és corrent.
Per això ha estat mitja noticia
En aquest i altres aspectes es pot comprovar que la normalitat és
sempre un estàndard que no genera notícia i desvinculada de la gravetat del fet.
Si es supera l’estàndard es crea la notícia, i si la gent s’angoixa amb la
notícia es crea l’alarma social.
Per tant, la gravetat del fet no te res a
veure amb els mitjans que s’hi posin per evitar-lo. Els mitjans que s’hi posen són per pal·liar els efectes dels fets (costos econòmics,
desprestigi d’institucions) i no pas
els fets mateixos (els morts)
Si es jutgessin les mesures aplicades al
trànsit pels resultats obtinguts, les interpel·lacions parlamentàries
estroncarien les vacances de ses senyories
i el cap de Pere Navarro (Director General de Trànsit) substituiria al
del General Moragues, però òbviament no és ni serà així. L’ofrena dels
sacrificis humans sobre l’ara del asfalt és un ritual imprescindible per
complaure al Déu de l’Economia, convertit
en el Zeus de l’Olimp democràtic
Es pot fer alguna cosa per evitar aquestes morts?
- Considerant que la solució proposada, i avalada pels experts, és
sobre-sobre saturar les presons i augmentar les multes i que això només incrementa l’import de l’impost de
successions i la demanda de sol edificable.
- Considerant que l’increment de la venda d’automòbils és
imprescindible per augmentar el consum intern i assolir el PIB fixat per
Solbes
- Considerant que els sindicats han de defensar els llocs de treball i
mai podran recolzar una reducció del sector automobilístic.
- Considerant que per vendre cotxes s’ha de exaltar l’ego del
comprador i que aquest no es gastarà la pasta per anar a 100 o 120 kms per
hora
- Considerant que seria un risc inassumible pels Mossos perseguir
infractors a peu de carretera i que per això ja s’han gastat un munt de
diners en radars,
- Considerant que els Mossos de trànsit tenen com missió principal
aturar ciutadans que circulen correctament per si de cas els poden multar
per alguna incorrecció en els papers o en el vehicle, i que ja estan prou
enfeinats protegint a l’Estat (que per això són els seus cossos i forces
de seguretat)
- Considerant que qualsevol de nosaltres pot ser a la llista dels 48
de la propera setmana, per causa pròpia, o per causa dels depredadors de
l’asfalt, però també per culpa de Directors de Trànsit que,
incomprensiblement, segueixen en el seu càrrec desprès de infinites
setmanes sense ser capaços d’aturar les morts que es produeixen en l’espai
de la seva responsabilitat,
Proposo unes mesures dràstiques, que encara
que algú titllarà d’absurdes, que no ho seran més que les que legions
“d’experts” ja han aplicat fina ara sense el resultat d’evitar tantes les
morts.
Es podria començar doncs per:
- Fixar la velocitat màxima en carreteres i autopistes a 40 kms/h.
- Allunyar la distància entre benzineres un mínim de 120 kms.
- Fixar el preu de la benzina en funció del preu i la potència del
cotxe.
- Convertir les autovies i autopistes en vies romanes enllosades amb
llambordes.
- Incentivar la reconversió de mecànics, planxistes, i pintors de
cotxes, en jardiners.
- Substituir el permís de conduir per un certificat mèdic d’haver
dormit bé, no patir estrès, i portar una vida sexual plaent.
- Instal·lar a l’estiu, pantalles gegants de cinema a la fresca a
totes les rotondes i a l’hivern posar-hi xiringuitos d’infusions calentes
i parades de castanyeres.
- Convertir el circuit de Montmeló en la pista de carreres de
cargols mes llarga del mon.
- Convertir els tràilers en Zeppelins i el transport fer-lo amb el Discovery
- Incorporar a tots els productes els seus costos mediambientals,
multiplicats per el factor “K” que determinin les entitats excursionistes
i els naturalistes del morro fort.
Tot això només per començar.
Aturarien aquestes mesures la mortaldat?. No
ho sé, però segur que correrien menys vehicles i mes a poc a poc. Si us plau o
per força.
I de passada, salvaguardaríem la sacrosanta
llibertat de mercat.