ambFilosofia

Joan Juhé. Lectures i Reflexions

29 d'abril de 2019
1 comentari

28A. Contrastar les prediccions fetes.

Partim del quadre resultat de l’encreuament dels eixos social i identitari i de les adjudicacions de caselles que fèiem:


Els resultats previstos i reals de les eleccions generals del 28A:


Si continuem amb el mètode d’adjudicar caselles, l’error més gran el vam tenir amb el FR, 4,09 punts. Li vam adjudicar la casella (0,1) que semblaria que no li correspon, però llavors caldria adjudicar-la a ERC, tanmateix la suma de caselles d’ERC ja coincideix (ja li vam donar 0,67 punts més); per tant, l’adjudicació de caselles ja està bé: el que hi ha hagut en aquest cas és una abstenció afegida, la gent d’Endavant no han anat a votar.
Amb petits matisos, ERC, JxC (menys 1,31% a C’s), PSC, ECP vam encertar.
En la banda del «trifachito» globalment també vam encertar, però una part de les caselles adjudicades al PP (4,42%) van anar a C’s i l’altra a Vox. Alguna de les caselles més dretanes de JxC (1,31%) també cal adjudicar-les a C’s.
En un proper apunt, a partir, d’aquest quadre, discutirem les estratègies dels diferents partits. Hem de tenir present, però, que llavors en endinsem en el mercat polític i abandonem la voluntat general.

  1. Del vostre anàlisi se’n pot deduir com a molt possible que Dante Fachin, tot i gaudir del respecte general que es desprèn dels nuls atacs rebuts de l’esquerra independentista, no va ser la millor opció per encapçalar el Front Republicà.
    També resulta obvi que a les tres circumscripcions electorals més petites, totes menys Barcelona, l’electorat del Front optà pel vot útil.
    Un altre aspecte a tenir en compte és la incidència real de les campanyes, ja que en l’oficial el Front fou invisibilitat.

    Em pregunto fins a quin punt ERC ha ampliat el seu camp electoral per la zona dels comuns. Sembla que sí però també sembla que és més gran la quantitat de votants captats de JxC segurament per la influència del cartell Junqueras i també la incidència de major mitjans en la propaganda.

    Fora de gran interès incorporar aquestes variables: despesa en propaganda i força mediàtica del Cap de llista.

    Gràcies pel vostre esforç.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!