més…
Jo confesso de Jaume Cabré de Proa. És una llarga carta d’amor d’algú que ha hagut de jugar sol durant molts anys, entre llibres vells i secrets inconfessats; d’algú que ha estimat de manera incondicional; d’algú que se sent culpable d’una mort violenta, i d’algú que no entén el mal que recorre la història d’Occident.
Un llibre valent i necessari és Primera memòria d’Abel M. de Jordi Folck de Llibres de l’Índex. Una història d’amor i mort on les paraules esdevenen colps a la consciència del lector, és un al·legat necessari a favor de la tolerància, de la diversitat i una defensa ferrenya de l’amor, sense que res més importe. L’autor basteix, tanmateix, una crítica esfereïdora quan la pèrdua de l’amor i dels valors condueixen l’ésser humà cap a l’autodestrucció.
Un bon llibre per llegir en parella o a soles amb una mà i amb l’altra una bona copa de vi és Vitis vinifera cataloniae, relats eròtics per a amants del vi de Vicent Palatsí d’Onada edicions. Són un recull de contes connectats per uns personatges que pul·lulen per les històries i que tenen com a denominador comú l’estima pels bons vins i la tendència a mantenir relacions sexuals sempre que poden. On siga, quan siga, amb qui siga!
Per als joves us recomane: En les mars perdudes de Raquel Ricart de l’Editorial Bromera. Fa tres anys que el pare d’Alícia va revelar un secret que li va provocar el divorci amb la mare. Abatuda i amb la cama trencada, al pis de son pare troba una tauleta plena de llibres i una ullera de llarga vista molt especial. Afortunadament, tot es combina per tal que Alícia esdevinga la protagonista d’una aventura màgica i inoblidable que canviarà la seua vida i la de la gent que més s’estima.
I finalment, per als més menuts de la casa, un conte deliciós de Joaquina Barba i Irene Verdú el Tafaner i la Lluna d’Edicions el Bullent. La nit guarda un fum d’històries i de llegendes plenes de màgia. Les voleu conèixer? Pregunteu-li a Tafaner, que se les sap totes! També aquella que conta com una nit la Lluna va baixar a la terra, i… a que no saps qui li cal ajudar?
Molt bona lectura i molt bon Sant Jordi!
http://alboraiadigital.info/llibres/100-per-sant-jordi-una-rosa-i-un-llibre