Llegim prou a l’escola?

Llegim prou a l’escola? Llegim prou a casa? Al bany? Al sofà? A la terrassa? Al bar? A la biblioteca? I els mestres, quina excusa tenim per no llegir? Com encomanarem el deler de llegir si els alumnes no ens veuen llegir mai, o només ens veuen llegir exercicis, o llibretes o ni això! I els pares, ja llegim una estona a la setmana amb els fills? Ens seiem al seu costat, els llegim, llegim muscle per muscle?, ens passem el llibre? Ens llegim en veu alta un paràgraf? Ara jo, ara tu, ara jo… Ens fem una pregunta d’això que llegim? Recitem una frase? Un vers? El títol del capítol? Recitem? Què és llegir en veu alta, per vosaltres? Ho fem? Ho entrenem?

Som a València, al palau de les arts, en una jornada sobre lectura en el segle XXI que ha organitzat la Conselleria d’educació (el Voro i el Jaume jo els he vist per ací): un repte, i un compromís per a l’escola, per a tota l’escola, no només per als mestres de llengua, i no només per als mestres; les famílies i els xiquets també tenim el repte i el compromís de llegir una miqueta més cada dia. Com diria Enric Queralt, no podem aconseguir una societat verament democràtica si no llegim. Si no llegim tots una miqueta més. I sobretot, els valencians, si no llegim en la llengua dels valencians.

M’ha agradat aquesta intervenció de Mònica Baró en favor de les biblioteques escolars. Aquesta ja pagava de venir a la jornada. I també el verset francés que ha llegit el nostre director general, Jaume Fullana. A veure si tenim sort que ens passe la referència. Va, llegim, llegim si volem ser. Si volem ser, llegim.

Un pensament a “Llegim prou a l’escola?

  1. He llegit molts llibres: aquests actes no ‘puntuen’.
    Anar un dia a una jornada com aquesta, ‘puntua’ mes; ja m’enteneu…
    I aixo hem fet… els ultims 25 anys?

    Vos envie una salutacio des de l’escepticisme i la combativitat.
    Signat: un seguidor.

    PD: i seguim sense canal 9 i tv3. I l’escola continua igual…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *