Raül Romeva i Rueda

REFLEXIONS PERISCÒPIQUES

Urbanisme valencià: el debat europeu segueix obert

L’Advocat General del Tribunal de Justícia de l’UE, Niilo Jääskinen, va emetre la setmana passada el seu informe sobre el dossier “Urbanització a Espanya”, relacionat amb l’informe sobre l’impacte de la urbanització extensiva a Espanya en els drets individuals dels ciutadans i ciutadanes europeus, el medi ambient i l’aplicació del dret comunitari, sobre la base de les peticions rebudes (A6-0082/2009) que va elaborar el Parlament Europeu, i del qual va ser la ponent la meva companya de Grup, Margrete Auken, de l’SF danès. Davant d’aquest posicionament ens toca, com no, prendre nota de la publicació de les conclusions de l’Advocat General i estudiar-ne els detalls del document. Tanmateix, estem també pendents de les deliberacions del Tribunal i la seva sentència prevista per d’ací a uns mesos.  Entretant, tant la meva companya de Grup, Margrete Auken, com jo mateix, vàrem voler fer saber també la nostra valoració:

COMUNICADO DE PRENSA – Bruselas 17.09.2010
Urbanismo en España

En relación al dictamen, Auken, diputada del grupo Verdes/ALE, ha declarado:

“Este documento importante merece todo el respeto, pero no responde en absoluto a los múltiples elementos que figuran en mi informe aprobado por una gran mayoría de diputados y diputadas del Parlamento Europeo en marzo de 2009. Sólo un párrafo del informe, en los considerandos, hace referencia al procedimiento de infracción determinado por la Comisión Europea. Asimismo, el Tribunal se pronunciará sobre la aplicación del derecho comunitario en lo que concierne al procedimiento de convocatoria a la licitación. Pero es el Parlamento Europeo el que ha propuesto soluciones para los ciudadanos frente a la crisis provocada por la urbanización masiva y los daños causados al medioambiente, a lo que corresponde a las autoridades españolas actuar en consecuencia. Por ello, este Parlamento sigue esperando del Estado español una respuesta a la altura de la gravedad de la situación de la que muchos ciudadanos europeos son víctimas.”

A su vez, Raül Romeva, eurodiputado catalán y vicepresidente de Verdes/ALE, ha recalcado:

“La valoración triunfalista del dictqmen que se está haciendo desde ciertos sectores no debe confundir a la opinión pública. El PP está tratando de legitimar la totalidad de su nefasta e insostenible política urbanística a partir de una opinión preliminar sobre un tema concreto y parcial. No debemos dejarnos engañar, porque sea cual sea la sentencia del Tribunal en unos meses éste sólo está juzgando el cumplimiento de la legislación comunitaria respecto de un tema puntual. El veredicto más importante aquí es el político, es decir, la opinión que el Parlamento Europeo ha expresado sobre cuestión integral de la política urbanística en España, y en el País Valencià en particular. Y en este sentido esta Eurocámara habló claro en 2009 con la aprobación con una mayoría abrumadora del informe Auken, muy crítico con el modelo urbanístico valenciano.”

Foto: Niilo Jääskinen. Font: Heikki Tulli



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Política Catalana/PPCC/Andorra per raulromeva | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent