Raül Romeva i Rueda

REFLEXIONS PERISCÒPIQUES

Pregunta a la Comissió europea sobre el vessament de petroli en zones marines d?interès ecològic

Quatre anys després de la catàstrofe del Prestige, el dèficit en les mesures de seguretat en el transport matítim continua, amparat pels nombrosos buits jurídics existents en la legislació vigent. Per aquest motiu, he fet arribar una pregunta a la Comissió Europea demanant quines mesures es pensen prendre davant la manca de seguretat en els vaixells de transport de substàncies perilloses i quines actuacions es pensen dur a terme per protegir les Zones Marines Especialment Sensibles. (segueix…)

Les últimes notícies sobre els accidents patits en les darreres setmanes per part del petrolier Sierra Nava a la Badia d?Algesires i del vaixell de transport de mercaderies perilloses Ostedijk prop de les costes gallegues han desenterrat el debat sobre la seguretat en el transport marítim, i especialment la regulació d?aquestes activitats en Àrees Marines Protegides

El transport marítim juga un paper fonamental en el comerç de la Unió Europea, tant l?interior com l?exterior. La majoria d?activitats mercantils relacionades amb el transport en vaixell per Europa involucren a més d?un Estat membre de la UE, i és per això que cal actuacions eficaces que cal plantejar en l?àmbit comunitari.

Foto: Ostedijk. Font: El Periodico



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Mars i oceans (pesca, tonyina, controls, Estratègia marina,...) per raulromeva | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent