Raül Romeva i Rueda

REFLEXIONS PERISCÒPIQUES

Furgonetes menys contaminants? No encara.

Escoltant algunes declaracions de la Comissió i d’altres grups polítics, semblaria que la votació avui al Parlament Europeu sobre la nova legislació europea relativa a la limitació d’emissions de CO2 per als vehicles comercials lleugers. Aparentment és una bona noticia, i així ho estan venent portaveus comunitaris i representants dels grups polítics més nombrosos (veure aquesta nota).

Però, tothom pensa igual? No! Un grup de verds irreductibles resisteix ara i sempre la temptació.

I és que la votació d’avui ha servit sobretot per posar de manifest l’enorme pes que han tingut alguns lobbies que defensen la indústria automobilística europea. Per què? Doncs bàsicament per què l’acord d’avui és extraordinàriament dèbil, fluix, poc ambiciós,… i la conseqüència serà que no motivarà ni estimularà gens ni mica que els fabricants apostin econòmicament i tècnicament per innovar en la fabricació de cotxes menys contaminants. Precisament ara que és tan important apostar-hi en el marc de la lluita contra l’escalfament global!

Una nova oportunitat fallida, per tant, tal i com apuntava després de la votació la nostra co-presidenta, Rebecca Harms:

“This vote represents a missed opportunity for
innovation and climate protection in Europe. The ostensible aim of the
legislation was to promote cleaner and more efficient cars but the rules agreed
by the European Parliament and Council will do little to stimulate green
innovation from car makers beyond what was already expected.

“An already weak Commission proposal on CO2
emissions limits was further weakened by the Parliament and Council, with the
full implementation of the initial binding limits delayed until 2017. To add
insult to injury, the longer term emission limits for 2020 were also weakened
by MEPs and governments from the big car producing countries (1).

“The evidence shows that more ambitious
emissions limits are not only technically feasible but would also help
stimulate innovation towards more efficient vehicles. By capitulating to the
demands of auto-industry laggards, this legislation will fail to serve the
interests of consumers and small businesses, as well falling far short of what
is possible and necessary as part of EU efforts to prevent climate
change.”

 

(1) The European Commission had proposed a
limit of 135g CO2/km in 2020 but, under the final legislative agreement reached
by the EP and Council, the 2020 limit will now be 147g CO2/km.

Font foto: Heraldo de aragón



  1. Raül, no haurieu de promoure només la reducció de les emissions de CO2, ja que això ja s’ha descobert que no és el més perjudicial directament per les persones.

    Si et llegeixes aquest article podràs veure quin és el perill més greu que comporta per a la població, la combustió del dièsel: http://www.elmundo.es/salud/1997/267/01656.html

    El Parlament Europeu o a les Comissions, s’hauria de lluitar per aprovar unes polítiques que obliguessin a reduïr o eliminar dels vehicles dièsels les partícules que emet, com 3- nitrobenzantrona i 1,8-dinitropireno, tal i com pots llegir a l’article.

    Es veu fins i tot, que a països com Japó s’ha prohibit l’ús dels vehicles dièsel al centre de les ciutats, i a EEUU tenen unes normes molt dures en aquest sentit també.

    Tot i que res comparat, amb un impuls verdaderament decidit i contundets per donar un impuls al coche híbrid i elèctric.

    Una salutació! 😉

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.