Actualitat sobre ENGINYERS BCN i l'enginyeria

Articles relacionats amb el Col·legi i l'enginyeria

Publicat el 4 de maig de 2013

Cal que les enginyeries s?anunciïn?

Bé, doncs només hi ha una resposta possible, i com esperàveu, és que sí. Per què? Doncs perquè qualsevol activitat que depèn dels clients necessita consolidar i ampliar els seu mercat. Ara bé, queda molt clar que no és el mateix fer publicitat de productes com ara cotxes, televisors o sabatilles espotives, que fer-la de serveis professionals. Fins i tot hi ha encara algunes restriccions en algunes professions com les d’advocat que passaran a millor vida arran de la imminent publicació de la llei de Serveis Professionals. Per tant, ja no hi excusa perquè els depatxos porfessionals apostin per fer publicitat. Però el problema és on. En principi cal fixar molt bé el públic objectiu a qui volem adreçar-nos. Un cop decidit, cal fer un pla de mitjans acurat i econòmic. Per als petits despatxos professionals és molt difícil accedir als grans mitjans de comunicació, però no cal descartar mitjans locals (premsa, ràdio, TV) del lloc on estigui situat el despatx, a més de publicacions gratuïtes. Els preus són força assequibles i arribarem a persones properes geogràficament.

Tampoc cal descartar els mètodes tradicionals d’enviament de cartes o opuscles per correu ordinari. Pensem que set de cada deu persones obren el correu que els arriba. I, evidentment, l’enviament de correus electrònics també és una opció vàlida, tot i que cada cop costa més que s’obrin. I no cal oblidar que encara no tothom té direcció electrònica. Ara bé, en qualsevol dels dos casos és bàsic disposar d’una bona base de dades. Hi ha empreses que en venen, però és millor que siguin pròpies. Es poden fer amb les adreces dels clients i obtenint “leads” en sorteigs, subscripcions a butlletins, registres d’usuari….Recordem que és vuit vegades més probable que torni un client que no pas un desconegut.

Una altra opció que hem de tenir en compte és la del telemàrqueting, que tot i que no té bona premsa, si es fa ben fet funciona. En el darrer informe anual 2013 Infoadex sobre despeses en publicitat en l’àmbit estatal, el telemàrqueting va ser, amb el 1,5%, de les poques opcions que va augmentar el volum de negoci. I no cal necessariament contractar una empresa, es pot fer des del propi despatx. Amb tot, la figura emergent, com tothom ja sap, són els anomenats telèfons intel.ligents. Per tant, caldrà anar pensant en anuncis per mòbils, els quals permeten unes possibilitats creatives molt interessants. I sense deixar la telefonia, no subestimem els SMS o MMS, ja que potser perquè han quedat obsolets com a eina de comunicació per culpa dels sistemes tipus WhatsApp, això fa que ens mirem els pocs que rebem. Segons un estudi, el 97,5 % del missatges es llegeixen entre els cinc segons i els 15 minuts després de rebre’ls.

I per acabar, tenim a l’abast nombroses possibilitats en el món d’Internet. Per començar el web del nostre despatx ha de ser un bon aparador. Després podem posar “banners” a altres webs i a blocs, i també anuncis a webs-directoris (pàgines grogues, segunda mano, etc). Potser la millor opció avui dia és la del anuncis per paraules clau o Pay Per Click (PPC), que permeten aparèixer com anunci patrocinat en les cerques que es fan. El més popular és l’ anomenat Google Adwords. El gran avantatge és que permet saber amb exactitud el resultat de la campanya i controlar la despesa dia a dia. No voldria finalitzar sense parlar del fenomen dels darrers temps: les xarxes socials. Doncs, com no podia ser d’una altre manera, també, almenys a Facebook i a Linkedin, s’hi pot posar publicitat. Sense oblidar la possibilitat que ens ofereix el Twitter de donar-nos a conèixer als nostres seguidors. Per tant, amb tantes possibilitat no hi excusa: cal anunciar-nos si volem créixer.

 

 

 



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Sense categoria per mdarnes | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent