Cafè en gra

Del cafetar al bloc, la mòlta és cosa vostra

Ales de gallina

La il·lusió es efímera, o dit d’altra manera,
l’alegria no dura a casa del pobre. Spanair havia de ser la Iberia catalana, o
així ens ho havien venut, i com que quan es parla de societat civil als estrats
alts, es refereixen a empreses amb molt calé i no pas a ciutadans amb moltes
inquietuds, la pasta fresca l’havien de posar grans empresaris catalans per
convertir l’antiga Spanair en la nova Spanair de semblança a una oca a una altra
oca i tiro perquè em toca.

Un empresari emprenedor anomenat Ferran Soriano, que no es
de Soria ni de Suria, sinò de Barcelona i del Barça va saltar a la fama precisament
per ser directiu primer i  desdirectiu
després del millor club de futbol del mon on es fan i es desfan les pilotes, i
un cop abandonat el pont de comandament del transfutbòlic mes gran que solca
les gespes, va emprendre l’aventura d’agafar una gallina desplomada, de vol
gallinaci, per convertir-la en una gavina, i potser en un albatros.

La nova T1 del Prat, situada a la quinta
forca de la sisena llunyania, va ser per uns dies santuari privat d’Spanair i Staralliance, abans
que hi arribés la resta de
xusma i convertís el fred desert aeroportuari, tan temps
somiat, en un cafarnaüm de ramats arrenglerats i esquilats a la porta de la
pleta d’embarcament 

Com que aquest país meu i vostre és una eterna
cirera en busca de pastís propi, una Air-Catalunya podia ser el viagra que
animés la decrepitud. I
som-hi, la vella Spanair
passá a mans dels MBA’s d’ESADE  i
endavant les atxes amb la benedicció institucional del zoo de la Ciutadella.

Encara no fa un any que van comprar la gallina i
les plomes no li creixen,  perden cales  a carretades i la inversió d’alt riscs te
l’objectiu ara de ser el xut d’alt retorn, emulant als Messi, Ibra, i
companyia.

Quan les coses que haurien de sortir be no
surten bé
, i es te un roc a la faixa pot passar que llençant el roc, faixa
i pantalons caiguin a terra i el feixat es quedi desfeixat i amb el cul a
l’aire, i la faixa de rebaixa deixi als fabricants de faixes, altrament dit
especuladors, amb l’únic optimisme de saltar a la borsa a vendre fum de hub, o subhastar la gallina  entre les companyies que volen pista per fer
aterrar i enlairar els seus albatros.

Total, res de nou, els negocis de vegades surten bé
i altres no, l’Air-Catalunya pot esperar asseguda com un passatger mes dels
aeroports  freds, impersonals, llunyans i
antipàtics, on el temps que es guanya volant es perd en desplaçaments, esperes,
retards, vagues, i a sobre et toquen els ous una colla de desgraciats amb
guants de làtex que no servirien ni per tacs d’escopeta.

Volare….

 



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Sense categoria per josepselva | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent