«I així, cada govern estableix les lleis segons la seva conveniència: la democràcia, lleis democràtiques; la tirania, tiràniques, i de la mateixa manera els altres. En establir-les, mostren els que manen que és just per als governats precisament allò que convé als que manen, i a qualsevol que se’n surt d’això el castiguen com a violador de les lleis i de la justícia. Tal és, amic meu, allò que dic que en totes les ciutats és idènticament just: allò que convé al govern constituït. I aquest és, segons crec, el qui té el poder; de manera que, per a tot home que discorre bé, la justícia és el mateix a tot arreu: la conveniència del més fort.» República 339a
Hauran d’acceptar que la justícia és la conveniència del més fort: en el nostre cas dels ciutadans espanyols. Tanmateix, aquest més fort podria ser un Tirà; i sense un crieri objectiu de justícia, hauríem d’acceptar les seves lleis.
«s’anomenen sacrílegs, segrestadors, assaltadors de murs, estafadors o lladres aquells que violen la justícia en alguna de les seves parts amb cadascun d’aquests crims. Però quan algú, a més de les riqueses dels ciutadans, els segresta a ells mateixos i els esclavitza, en lloc de ser designat amb aquests noms d’oprobi és anomenat joiós i feliç no només pels ciutadans, sinó per tots els que coneixen la completa realització de la seva injustícia; perquè els que censuren la injustícia no la censuren per por de cometre-la, sinó a sofrir-la. Així, Sòcrates, la injustícia, en la seva plena mesura, és una cosa més forta, més lliure i més dominadora que la justícia; i com he dit des del principi, la justíca resulta ser allò convenient pel més fort, i la injustícia allò que més ens aprofita i convé.» República 344a
I haurien d’acceptar també, per tant, que a la majoria dels ciutadans allò que més els aprofita i els convé és la injustícia. Així la política abandona l’ètica i és només l’expressió dels interessos del més fort.