El Quart Cinturó/ The Fourth Ring

Ultimament veig que, degut a la campanya electoral, es torna a parlar del projecte del Quart cinturó. Em pensava que ho haviem deixat enrera definitivament. Inocent de mi. Al final d’aquest país només en quedaran les carreteres. I de què serviran les carreteres, si ja no quedarà enlloc on anar, ni res que valgui la pena de veure? Els de les administracions s’haurien de gastar els diners dels nostres impostos millorant les infraestructures ferroviàries (a les de RENFE els faria molta falta…).

These last few days I see that, due to the elections campaign, again there are talks about the Fourth Ring project. I thought we had left this behind once and for all. Innocent me. In the end, roads will be the only thing left of this country. And what will be the use of the roads, if there will be nowhere left to go, and nothing worth seeing? The administration should spend the money from our taxes improving the railroad infrastructures (RENFE surely could use it…).



  1. Estic totalment d’acord amb tu, perquè al meu parer el transport públic és el futur, sobretot en arees metropolitanes com la de BCN. Caldria invertir-hi gran part del que s’inverteix en carreteres. Una part de l’impost sobre els carburants, per exemple?? Com més es vagi en cotxe, més i millors línies de tren i bus, més freqüència i més amplitud horària.

  2. A Fomento estan encantats amb tot això.  Abans no feien infraestructures a Catalunya per desídia, ara ja ens boicotegem des d’aquí.  Fantàstic !!!

    És molt bonic ser anti tot, però l’ecologisme guanyaria en credibilitat (i en efectivitat també) si fes propostes més positives i menys demagògiques.

  3. Totalment d’acord. Aquí es gasten els calers en fer més i més carreteres, és el nostre model de transport de persones i mercaderies ves…però no importa gaire que el quart cinturó sols recorre suburbis degradats a hores d’ara. Pitjor Bracons, allò acabarà com la Cerdanya i ja es freguen les mans, això és Progrés.

    I en comptes de gastar-se’ls en bones infrastructures ferroviàries, vinga asfalt i subvencionar peatges…anem bé.

  4. Visc al Vallès Occidental, en un municipi per on precisament ha de passar el IV Cinturó.
    Penso que és una necessitat peremptòria, i el que trobo increïble és que encara no s’hagi fet. Qualsevol que hagi de fer el trajecte Terrasa-Martorell (i som una bona colla) compartirà la meva opinió.
    Es parla d’ecología… però no està clar que som a l’àrea metropolitana i que aquí cal primar la comunicació?
    D’altra banda no sé de què serveix exigir un millor finançament i millors infraestructures si després resulta que nosaltres mateixos les bloquegem.
    Hi ha qui parla de fer noves vies fèrries. Em sembla molt bé. Però el transport privat per carretera és aquí per quedar-se.
    Des del meu punt de vista el que passa és que hi ha qui n’ha fet bandera i en fa un ús electoral de la campanya contrària.
    Contradictòriament voto un dels partits que s’hi oposen (o s’hi oposaven), però tot aquest tema m’acabarà fent replantejar el meu vot. No pel IV Cinturò en sí, sino per la manca de visió de país que hi ha darrera.

  5. Això del quart cinturó és com l’avortament. El fet que estigui permès, no t’obliga a dur-lo a la pràctica. Amb el quart cinturó passa el mateix: no perquè estigui construït, és obligatori circular-hi. No obstant, als que optem per fer-ho, no ens ho prohibiu. Gràcies.

  6. És el concepte en sí, el que amoïna. Em sembla genial comunicar bé Terrassa i Martorell, i així amb totes les poblacions catalanes. Però pels planificadors metropolitans sols és això, un cinturó, una via de circumval·lació de Barcelona, especialment pels transports de mercaderies, així que ja us podreu preparar pels col·lapses, i evidentment l’estimulació que un cinturó orbital donarà a l’especulació urbanística salvatge la pagarem tots.

    El meu vot per les vies no radials ni la visió metropolitana del país. Em direu…"és el que hi ha", però bé que cal il·lusionar-se per algo millor no? Potser en surt alguna coseta ni que sigui…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Català i anglès / Catalan and English per dors | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent