XXXIV TRAVESSADA DEL MONTSENY.

Tercer any que participo a la travessada del Montseny que organitza la colla tres quart de vuit, enguany amb la col·laboració de la secció de muntanya del Centre Atlètic Laietana. A dos quarts de cinc del matí,  pujo amb l’Aina a l’autobús on trobem els habituals, amb alguna excepció. Sortim d’Aiguafreda quan són exactament tres quarts de sis del mati. Es encara de nit i començem a caminar en direcció al Tagamanent, amb els frontals posats i esbufegant de valent perquè tant d’hora no hi ha gens de ganes d’exercici i el batut de xocolata que m’ he pres abans de marxar no sembla que m’ hagi anat massa bé. La pujada al Tagamanent ha estat un petit suplici que el fang i el camí relliscós ho ha empitjorat. Tot i amb això he seguit les senyals fins el Collet de Sant Martí on l’Aina m’ espera. Caminar pel Pla de la Calma m’ ha anat refent. Passem per les runes del cafè  i a un quart de deu arribem a Colformic on fem la primera aturada i esmorzem. Pugem seguidament cap el Matagalls direcció al Pla de la Barraca, on seguim el corriol que passa per sota del Turó Gros fins a fer el cim. Baixem cap a les Farreres (Sant Marçal) pel mig del bosc, tot trepitjant una extraordinària catifa de fulles pròpia del temps, fins arribar al segon avituallament, just a tocar la carretera que mena a Viladrau. Ja només ens queda el tram fins a Santa Fe (no ens dona temps ni tenim masses ganes de pujar a les Agudes). Finalment anem direcció a Riells per un còmode camí de baixada envoltat de castanyers, alzinars i amb els rials plens d’aigua, on arribem a les sis de la tarda. Fem el resopó tradicional al Restaurant de Riells. Enguany, com és de consuetud en la travessa, se’ns demana pels organitzadors fer un breu relat poètic sobre el coratge i s’ atorguen els premis de l’ edició passada. El primer premi li donen a un atlètic i hermòs participant.  Fins l’ any proper.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de MUNTANYA, NATURA I ESPORT per descatllar | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent