Publicat el 25 d'abril de 2011

VOLTA A CAVALL PER FONTANERA.

He quedat amb en Manel i en Dani davant el Molí de Ger. Aproximadament a dos quarts de deu del mati ells surten de Bolvir i jo de Prats. A les deu en punt ens trobem a la cruïlla de camins i tot junts anem cap a Ger. Travessem el poble per enfilar-nos pel camí del Torrent de les Valls que ens enfila per un estret corriol muntanya amunt en direcció a Niula. Al cap d´uns vint minuts, el camí es bifurca. Deixem el de la dreta i continuem amunt fins a trobar una antiga casa de pagés, avui deshabitada. Estem a Coforn, des d’on surt un ample camí  que si el seguíssim ens portaría al abandonat poble de Montmalús. Decidim seguir la ruta forestal que es dirigeix al Refugi de Cabanellas i per l’ample sender amb forta pujada arribem a l’ estació d’esquí de fons de Fontanera ara sense neu, tot i que ahir (dissabte) va caure més amunt la nevada del “cu-cut” que ha deixat novament emblanquinats els cims. Després d’un breu descans, sobre tots pels animals que han esbufegat de valent, tornem pel camí vell de Guils que es troba marcat amb el numero 201. Quan arribem el poble hem de desmuntar per anar sense relliscar uns cinc-cents metres sobre l’ asfalt, fins el camí del Remei que forma part de l’ anomenada ruta dels contrabandistes. Entrem els tres a Bolvir i seguim pel carrer principal i just davant la farmàcia m’ acomiado dels companys i després de travessar la carretera de la Seu segueixo l’ antic camí de Sant Jaume, que passa per davant de l’ermita de Quadres, arribant a Prats just a dos quarts de tres del migdia.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de MUNTANYA, NATURA I ESPORT per descatllar | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent