Publicat el 29 de maig de 2011

RUTA A CAVALL: DE PRATS A IRAVALS, PLA RODÓ, ELS CLOTS I LA PLETA DE LES CASES.

Sortim de Prats  a dos quarts de nou en punt del matí, en direcció a Bolvir pel camí de Sant Jaume. L’ objectiu d’ avui es arribar- nos al Refugi de les Cases, pujant pel costat de la vall del Querol. Al arribar a Bolvir ens acostem a l’ermita del Remei, per des d’allà desviar-nos pel sender que mena a Guils. A l’ entrada del poble trobem el camí d’Iravals que porta a Sant Pere de Sedret, on començem a trobar les marques del camí del Pla Rodó (la Rodona, segons el plànol de l’ Alpina). El bosc ha estat repoblat pels alumnes d’una escola nord català amb pi de Còrsega segons un rètol que així ho explica. Començem agafar altura de forma sobtada i els cavalls comencem a esbufegar de valent. Les vistes a la vall del Querol són impressionants  i just a davant direcció est, tenim el massís del Carlit. Els pics de Coll Roig ens fan adonar que estem a força alçada. L’olor del bàlec (ginesta) ens embafa  i la muntanya es va acolorint de groc. Seguim amunt fins els Clots. Ara només cal desviar-nos en direcció al Pla de Fontanera, travessant la Pleta de les Cases amb el refugi del mateix nom que ens porta al final d’una de les pistes d’esquí nòrdic. A la una en punt desmuntem els cavalls davant de l’edifici de serveis de l’estació. Descansem  i menjem una mica. Ara només en cal baixar cap a Cabanella i fer drecera per Coform, seguint  el Torrent de les Valls fins a Ger. Pel  camí de Sant Jaume tornem a  Prats on arribem al punt de dos quarts de quatre de la tarda . Gairebé set hores muntant “En Carlit” m’ha  deixat un pèl baldat. Me’n vaig a Llívia amb el temps just per dutxar-me, tornar a Mataró i fer història amb el Barça, merescut campió d’ Europa. Perquè?. M’ adormo amb l’auto estima ben alta, pensant amb la travessa de la Colla Quin País!, del proper dissabte: Ull de Ter – Eina.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de MUNTANYA, NATURA I ESPORT per descatllar | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent