LA VALL DEL MADRIU.

Ahir, amb l’ Aina, la Berta, la Núria, l’ Eva i jo mateix,  vam anar a conèixer la vall andorrana del Madriu, que declarada patrimoni de la humanitat per l’ Unesco a l’any 2009, forma l’espai natural del Madriu-Perafita-Claror. Es tracta d’una vall d’origen glacial que porta el nom del riu que la travessa de dalt a baix i del seu afluent més important, el Perafita. Com que hem sortit des de Llívia, hem entrat al Principat pel Pas de la Casa, deixant el cotxe a l’ aparcament de Grau Roig. Són les vuit del matí  en punt, quant  començem a enfilar-nos cap el  circ de Pessons, recorrent un per un tots els seus llacs ( Primer, Rodó, Forcat, Meligar, Cap dels Pessons) fins assolir la collada del mateix nom (2.775 m). Des d’aquí i a partir d’ara sempre de baixada anem  cap a l’estany d’Encamp on fem un mos, per  tot seguit en només deu minuts vorejar l’estany de l’Illa, on seguirem les marques del GR-11 que  trobem al costat del Refugi de l’Illa (2.445 m.). En només mitja hora arribem als Plans de l’Orri (2.230 m.) amb el refugi lliure del mateix nom. Trenta minuts més i travessem la sensacional i agradable ” catifa verda” del Pla de l’Ingla (2.180 m.)  i en una hora més el Refugi del Fontverd (1.875 m). Deixarem el GR-11 abans de les bordes deshabitades del nucli de Ramio (1.610 m) i  seguirem ara el GR-7, fins als cortals d’Entremesaigües (1.470 m.) per un camí ombrívol que ens porta a Escaldes-Engordany on arribem a les quatre de la tarda i des d’on agafem un taxi que ens deixa a l’ estació d’ esquí de Grau Roig, on de bon matí hem deixat el cotxe.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de MUNTANYA, NATURA I ESPORT per descatllar | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent