“INICIACIÓ” AL MATAGALLS.

L’ Eva em demanava  feia dies, que  l’ acompanyés, per començar a iniciar-se a les sortides de muntanya. Vam triar pujar al Matagalls i aprofitar per fer la baixada del cim, fent  una petita volta per Sant  Segimon. Ens acompanyen la seva cosina  Anna  i l’ Aina. La sortida la comencem a Collformic, on podem deixar el cotxe a l’  aparcament que hi ha a prop del restaurant. Accedim al sender  GR5.2  que ens  ha de portar  al Pla de la Barraca. Primers esbufecs de l´Eva , però que ja no pot fer res més que continuar el camí que ens endinsa  per una zona de roures – amb alguna alsina -, que ens obra a una altre de matolls i  ginesta. Ens enfilem  cap el Turó Gros, fent ziga-zagues fins el Collet de l’Estanyol on ja veiem la creu del Matagalls. Després cap el Coll dels  Llops i en poc temps arribada al cim, ons ens fem la fotografia sota la creu.  El camí de tornada,  el fem  diferent,  dirigint-nos cap a Sant Segimon, per una baixada  suau i sense dificultats, amb esplèndides vistes del Pirineu, tenint sempre en primer plà les Guilleries i els cingles del  Collsacabra. Arribem al Coll Saprunera  i descendim carena avall fins el  Turó de Sant Miquel, on trobem  l’ ermita de Sant Miquel dels Barretons. D’ aquí ja en baixada molt més  pronunciada fins el  coll de les Tres Creus i   Sant Segimon, que trobem tancat per les obres de restauració. Fem mitja volta i per la pista, passem per davant de la Font de Sant Miquel dels Sants i poc després, pel mig d’ una faixeda esplèndida, fem el tram final fins el  Collformic. Espero  que hagi  estat una bona sortida  “iniciàtica”, d’això que abans en dèiem “excursionisme”, un aiguabarreig d’esport, salut,  coneixement  de la natura, patriotisme i per tant  d’ amor al país, que ens  permet  augmentar  la necessària dosis d’ auto estima individual, però també col·lectiva.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de MUNTANYA, NATURA I ESPORT per descatllar | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent