Publicat el 30 de juny de 2012

ELS QUATRE PUIGMALS.

Amb l’objectiu de preparar-nos per la segona travessa Ull de Ter-Eina, amb l’Alfons i en David hem planejat fer el circuit dels quatre Puigmals. Sortim de Llívia cap a l’ estació d’esquí de Puigmal d’ Er i al final de la carretera deixem el cotxe, seguim per la pista que ens mena al torrent d’Aiguaneix (2.077 m), on trobem les primeres marmotes, per agafar un camí que travessa el curs de l’aigua i s’enfila per l’esquerra. Continuem per un corriol que sense creuar al curs de l’aigua s’endinsa per la coma que hi ha entre el Puigmal, el pic Petit del Segre i el Puigmal de Llo. Continuem amunt vora el torrent i ara la vall es va eixamplant fins a la Font de la Ribera d’Er on ens trobem altre vegada marmotes. Pugem pel fons de la vall en direcció al coll entre el Puigmal de Llo i el pic, o Puigmal, Petit del Segre, pel mig del pedregam fins el coll que enllaça amb la carena que separa les valls d’Er i de Llo. Girem a la esquerra amb  curta ascensió fins el cònic cim de  Puigmal de Llo (2.801 m). Ara ens fem enrera per continuar fins el  pic del Segre (o Puigmal  del Segre de 2.843 m.). Tornem una altre vegada sobre els nostres passos  per fer el pic del Petit Segre (2.810 m.) – al fons de la coma de l’embut hi han isards -, i ara amb pujada molt mes forta cap el Cim del Puigmal o Puigmal d’Er (2.910 m.). Baixem per l’ altre costat fins Aiguaneix amb brusca baixada entre bàlecs i nerets.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de MUNTANYA, NATURA I ESPORT per descatllar | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent