Publicat el 3 de maig de 2010

DE PRATS A FONTLLEBRERA.

Vàrem aprofitar aquest dissabte al matí – abans de la remullada de la tarda -, per fer un tomb amb BTT pels voltants de Llívia. Un recorregut senzill de dues hores amb les continuades queixes de la petita, pels sots i els bassals d’ aigua que li impedien circular amb comoditat. A l’ endemà diumenge, vam quedar amb en “Quico” a dos quarts de nou per recollir  els cavalls al prat on pasturen. Com que es  deixen  agafar amb facilitat, sortim de Borruella (Prats i Samsor) a dos quarts de deu i pels camins de Tartera anem al poble d´Urús. Tot just a l’ entrada agafem un camí que surt a l’ esquerra de les primeres cases, que ens evita passar per la carretera asfaltada que porta a Sant Grau. Per aquest sender arribem fins on s’acaba l’asfalt i que puja  vorejant el Serrat de les Boïgues. Continuem  per la pista forestal del Bac de Montué, fins agafar una drecera que per un corriol ens porta directa al Refugi de la Pleta dels Ordiassos. Tornem a  la pista forestal, que ben aviat deixarem, fins  un altre sender, aquest  amb barrera, que ens porta a Fontllebrera. Travessem el torrent, per seguir les blanques blanques i grogues del PRC-126 i  per dins d’ un espès bosc de pi negre ens acosta a la cinglera de la  Roca d’ Urús. D’ aquí i  una altre vegada per dins de l’ombrívol bosc,  ara però  de pi roig, fins al Collet de Jovell o de Mirabó , on creuem el camí que  baixant ens portaria a Sant Grau i pujant fins a Coma Oriola. Nosaltres continuem pel sender marcat,  que amb pronunciada baixada ens porta al veïnat de Valira d`Urús  i des d’on retornem a Prats. Unes tres  hores de munta, que  ens serviran  per a preparar els  cavalls per anar molt més amunt  a mesura que el mantell blanc es vagi fonent.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de MUNTANYA, NATURA I ESPORT per descatllar | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent