Publicat el 4 d'agost de 2011

DE COMA DE VACA A NÚRIA PEL CAMÍ DELS ENGINYERS.

Sortim (2/8) a les vuit del matí, per enfilar el camí dels Enginyers, que comença just darrera del refugi de Coma de Vaca. Com que es tracta d’una variant del GR-11 (GR11-7), només ens cal seguir els senyals blancs i vermells, que vorejen els penya-segats sobre el Freser primer i les Roques de totlomón després. Tot i no tenir dificultat cal prestar atenció si ho fem amb infants ,  ja que en molts punts cal caminar per sobre de roques i es millor anar amb precaució. El recorregut es espectacular, molt bones vistes. i molts de gendarmes (agulles aïllades ). Després de passar pel Coll dels Homes ( es el que es veu a la fotografia) , entrem a l’ abrupte clot de Malinfern amb  un cable d’acer d’uns quaranta metres que fa de passamans per ajudar-nos a la pujada i un parell de ganxos que fan d’esglaons  que ens trobarem més tard. Naturalment amb la Carla he tingut que estar més atent pel possible vertígen. Hem passat amb precaució però sense cap problema. Més endavant trobem unes cabanes de pastor. A partir d’ aquí el camí es torna més suau. Passem per sota de la cabana de Pedrisses i amb poca estona ja  veiem l’alberg  del Pic de l’Àliga amb una estelada, que extraoficialment presideix l´indret. Després d’instal·lar-nos i dinar, baixem al Santuari on després de visitar la verge, posar el cap dins l’olla i fer sonar la campana, fem una passejada en barca pel llac i la Carla es dedica a jugar en el Parc Lúdic. Ens anem a dormir ben aviat doncs l’endemà ens toca fer el Puigmal per la Coma de l’ Embut i després fer la baixada cap a Aiguaneix i Les Planes a l’Alta Cerdanya, final de travessa.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de MUNTANYA, NATURA I ESPORT per descatllar | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent