Publicat el 5 de juny de 2011

COLLA QUIN PAÍS!. TRAVESSA ULL DE TER-EINA.

La Colla Quin País! – cada vegada més transversal -,  ahir quatre de Juny, tenia previst fer la “primera” Travessa Ull de Ter-Eina. A les cinc del matí  els vint-i-tres convocats a Mataró agafàvem l’ autobús a la porta del parc central. A Camprodon recolliem els tres que ens faltaven. Com que eren previsibles els xàfecs i dies abans havia nevat, en el trajecte de pujada hem començat a preveure possibles alternatives per si es feia difícil arribar a l’Alta Cerdanya. No ens imaginaven  que el gruix de neu seria tant  important i que a partir del Coll de Tirapits la sortida se’ns complicaria. Començem a caminar a dos quarts de vuit a la sortida del revolt que hi ha abans de l’ estació d’esquí. En vint minuts passem per davant del   Refugi de Ull de Ter i amb una hora, començant a trepitjar neu som al Coll de la Marrana (2520 m). Els cims del Bastiments i Gra de Fajol  es troben tapats i només intuïm Coma de Vaca a l’esquerra de baixada i la Coma del Freser, a la dreta i de pujada, per on hem de continuar la marxa. Ens aturem per fer un primer descans a les Fonts del Freser. A partir d’ aquí la neu comença a tenir un gruix important. L’aspecte és hivernal i la boira i els núvols tapen el paisatge i els cimals que ens envolten. La pujada a la barraca de Tirapits es fa cada vegada més feixuga ja que no hi ha cap traça. El  Coll de Tirapits que en condicions normals al mes de Juny no presenta  cap dificultat, es fa més complicat avui per la neu acumulada (de vint a trenta centímetres de neu nova). Arribem a la carena i al balcó de Carança. A la dreta i a  sota  ens queden els Estanys de Carançà, que no veiem i on comença a  nevar amb força i la rufa es fa ben present. Després del Coll de Carançà (2725 m) pugem al Pic de la Fossa del Gegant (2808 m) i al de Noucreus (2799 m) lloc on decidim, seguint les recomanacions de la gent del país, no seguir  cap el Nou Fonts, renunciant arribar a Eina, pel que tot seguit baixem cap a Núria on arribem a tres quarts d’una del migdia. Després de dinar, la majoria continuem direcció a Queralbs pel bonic camí  del cremallera on ens espera l’autobús – que hem pogut avisat amb el mòbil des del Noucreus -, per portar-nos de tornada a Mataró, amb aturada a Ripoll on acomiadem els camprodonins que ens han acompanyat. El compromís es repetir-ho ben aviat  i acabar a Eina en una propera ocasió. QUIN PAÍS!.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de MUNTANYA, NATURA I ESPORT per descatllar | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent