Núvol vermell

El blog d'Oriol Soler

Una estratègia de comercialització de publicitat pel segle XXI (III)

2.- Que tenim i que no tenim com a mitjans després del temporal

De fet, vist en perspectiva, tenim molt més ara que mai. Fins el temporal, o fins que el temporal ens va posar contra les cordes, manteníem una batalla absurda, absurda per impossible, per tenir la publicitat convencional (la publicitat de cotxes, alcohols, alimentació…) i simultàniament, per sobreviure davant els nos permanents de les centrals de mitjans, suplicàvem publicitat institucional per quadrar el compte de resultats. O sigui no teníem res, teníem audiència, líders absoluts en el camp de les revistes en català i en tots els segments on estem situats, però no érem capaços d’accedir al mercat publicitari amb la normalitat que hauria de suposar el nostre nivell de vendes.

 

Ha estat el temporal, la crisi del món publicitari i del món financer, i imagino que també la nostra experiència, que ha ens ha fet veure que el que havíem de posar en valor davant del mercat publicitari son tres punts clau que fins llavors no havíem utilitzat:

a.- La nostra capacitat d’articular comunitats molt precises. O sigui posar sobre la taula que si algú vol arribar al món de la història, o un exemple  més clar, al món de la gastronomia el més fàcil és anunciar-se als nostres mitjans i per tant, centrar tots els esforços en anar a buscar només els clients que ens perceben o ens poden percebre com a números 1 en l’articulació dels targets que ells pretenen com a client. I en aquesta línia els nostres comercials no son de revista sinó de comunitat i no serveixen els interessos d’una revista sino d’una comunitat d’interessos. Per exemple el responsable comercial de la comunitat de “Patrimoni” busca publicitat  bàsicament per Sapiens però també pel Catalunya, pel TimeOut i en buscarà pel nou portal d’història quan el creem a finals d’any… o el nostre comercial de la comunitat “restaurants” treballa conjuntament pel Cuina i per la secció de Menjar i Beure de Time Out en paper i en web… Amb aquest sistema organitzatiu busquem que el comercial responsable d’una comunitat sigui el millor coneixedor i el més conegut en aquesta comunitat i creiem que, a mitjà termini, quan incorporem tots els portals pendents d’obrir en cadascuna de les comunitats on volem ser liders, donarà una força molt gran al comercial i un ventall de serveis i de possibilitats immensos al client.

b.- La credibilitat de les nostres marques al servei de marques amb valors semblants. Al mateix temps que centrem tot l’esforç en arribar només a qui ens percep com a líders també hem vist que podem ajudar molt a les grans marques que volen transmetre determinats valors. Un exemple clar és l’acord amb Damm i timeout.cat. Clarament compartim el valor de fons “disfruta de Barcelona” i tant per Damm com per nosaltres es clarament beneficiós l’acord que hem construït. O l’acord entre Gallina Blanca i Cuina o altres acords que s’aniran anunciant properament… O sigui renunciem de sortida a la publicitat convencional però simultaniament impulsem acords amb grans marques amb les que compartim o podem compartir valors profunds de marca i en les que tenim el convenciment que construïm, pel que oferim, una relació d’igual a igual.

c.- I finalment, el que menys utilitzem però que creiem que a mitjà termini tindrà valor és posar sobre la taula de determinats anunciants el pool sencer de mitjans al voltant de l’oci, la cultura i el turisme que estem construint. Els nostres mitjans, un per un, son petits, líders però petits, però posats un al costat de l’altre al servei d’un anunciant que tingui especial interès en l’oci, la cultura i el turisme poden fer molt soroll. De fet les darreres dades d’audiència ens acosten, conjuntament als 300.000 lectors mensuals, lectors, és important destacar-ho, que paguen per consumir els nostre productes i que per tant tenen una relació de fidelitat i d’adhesió molt diferent que la que dona la ràdio o qualsevol altre mitjà gratuït.

 

Això és el que crec que tenim i el que no tenim després de la tempesta, demà continuem parlant.



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Sense categoria per OriolSoler | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent