Núvol vermell

El blog d'Oriol Soler

Una estratègia de comercialització de publicitat pel segle XXI (II)

El temporal ha canviat el paisatge, res tornarà a ser com a abans

Primer va començar a ploure, no passa res dèiem, va ploure més fort, res, res, mesos plovent, els carrers inundats, botes d’aigua, tres anys de pluja, parlo de la digitalització… I de cop, l’huracà anomenat “crisi” que ho ha acabat d’arrassar tot. Aquest és l’escenari avui i res tornarà a ser com abans.

La crisi ha servit per accelerar i, crec, acabar el procés de digitalització dels mitjans i en aquest entorn el paisatge ha canviat definitivament i es quedarà així molts anys:

1.- Hi ha molts menys diners per publicitat i no per culpa de la crisi sinó perquè la situació anormal era l’anterior, la bombolla financera es sustentava en bona part en l’efecte òptic generat per la sobreinversió publicitària i això s’ha acabat durant uns anys.

2.- Els mitjans de masses, els que arriben a un 60% de la població seran menys, molts menys. Desapareixeran els diaris de pagament i els gratuïts com a mitjà de masses, desapareixeran molts dels diaris que hi ha a internet, s’incorporarà a la categoria de mitjans de masses algun, només algun, dels hegemònics a internet (google, facebook) i tornaran a regnar tranquil·lament les televisions generalistes i el mitjans publicitaris exteriors.

3.- Sobreviuran els mitjans especialitzats sempre i quan siguin capaços d’entendre quin és el seu públic i quin no és, quin és el seu negoci i quin és el compte de resultats que poden aguantar. I en aquesta categoria acabaran els diaris que ara regnen en la categoria de mitjà massiu, les revistes més preparades per liderar comunitats d’interès i pocs portals d’internet (pocs perquè no han trobat un sistema sostenible de generar continguts de qualitat i la poca publicitat que tenien els caurà)…

 

Aquest serà, crec, l’escenari dels propers anys i amb aquest realisme demolidor afrontem el que vindrà, un escenari pleníssim d’oportunitats però amb límits també molt clars.  Demà continuem.



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Sense categoria per OriolSoler | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent