Núvol vermell

El blog d'Oriol Soler

On nèixen les idees?

Trobada ahir amb l?Ignasi Briones, director general d?RBA coleccionables. Parlem de mil coses però un tema m?interessa especialment. Diu que costa moltíssim, cada vegada més, tenir bones idees, desenvolupar bones idees en el camp dels coleccionables. I això que ells en son experts i amb gran èxit. La creativitat dels coleccionables que fan i la seva qualitat marquen realment la diferència. Podeu admirar-ho aquí.

Un projecte com ?Bichos? triga dos anys i quan un projecte funciona tothom comença a treure?n versions i reversions tal com va passar, per exemple, amb els coleccionables de Radiocontrol canibalitzant el que ha fet l?esforç de desenvolupar el projecte. Continua

Jo li explico que a Critèria veiem clar que el futur del nostre negoci passa per orientar-lo cada vegada més cap a la creativitat. O sigui que quan parlem de solucionar problemes editorials, cada vegada més hem d?anar cap a la creativitat. Quin problema tenim? D?una banda que la inversió en pensar (en I+D que diuen els que en saben) està culturalment mal vista, fins i tot pels nostre propis treballadors, i de l?altra que no hi ha unes regles del joc clares per part dels grans grups que facilitin que els petits invertim en donar-los idees. Per exemple, i no parlo de coleccionables, fa un temps vam presentar una proposta a El Pais completament acabada i ara ho han tret ells solets, copiat tal qual de forma escandalosa, i sense ni avisar. Com pensen que tornarem a invertir en tenir idees per ells?

Hem quedat amb l?Ignasi que aprofundirem en el tema. Que establirem unes regles del joc per treballar I+D en el camp editorial, que ell ens ajudarà a posar la nostra organització al servei de la creativitat i nosaltres farem l?esforç de treballar projectes de coleccionables potents per RBA.



  1. quan comentes  "el llençament  d’una proposta copiada", jo ho conec per plagi. Una idea no es pot registrar. Però sí un  producte acabat. Si l’has registrar on s’ha de fer,  i estas convençut de que "l’altre" ha fet un "copia-pega", no deixa de ser un robatori. I si ho pots demostrar, hi ha profesionals en temes de drets d’autoria que podran  defensar el que es vostre. És clar que enforntar-se a Prisa, potser fa mandra. Perque, son qui son. Però la lluita ha de continuar. I t’has de fer respectar!

  2. M’agrada molt la idea d’aquest blog i més quan és de qui és!!!!

    Respecte al tema de les idees, considero que no és tant senzill com això, no és només ser creatiu, darrera hi ha molta inversió en màrqueting i un important treball en equip. I no cal dir la inversió econòmica que requereix. També és important fer bé la feina i en el temps contractat que si més no és el que devia passar amb el projecte del País, no? També crec que el client bé amb unes idees més o menys clares i la empresa de serveis editorials l’acaba de desenvolupar. Sino quins són els motius per els quals no ho van fer amb vosaltres?

    No estic d’acord en què I+D està “està culturalment mal vista, fins i tot pels nostres propis treballadors” penso que hauries de preguntar-te si a la teva empresa hi ha aquesta cultura implantada.

    Respecte al que dius dels “grans grups que facilitin que els petits invertim en donar-los idees” … també es cert que part del teu negoci, com li dius” operacions especials” i aquesta és la teva funció crear i vendre, a vegades vens sobre productes ja existents com Bolets a la Vanguardia. I també aquesta opció et permet que si un dels grans la rebutja la puguis oferir a un altre dels grans, no?

     

    Bé felicitats pel teu núvol vermell !

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Sense categoria per OriolSoler | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent