Amb motiu del lliurament dels Premis anuals de l?associació britànica d?editors de revistes, ahir Richard Benson, antic editor de The Face, publicava a The Guardian un brillant article explicant la seva visió, molt optimista, de la situació actual de les revistes al món.
Aquests dies que em toca convèncer a més d?un de dins i de fora, aviat us explicaré perquè, sobre la importància d?aquest negoci pel futur del nostre projecte i de la indústria cultural catalana el recomano a tothom. I avui a vosaltres.
.
Algunes afirmacions interessants:
-Les revistes no tenen el problema dels diaris perquè han centrat tot el seu negoci en el producte.
-Tenen l?avantatge competitiu que dona la globalització per poder invertir més en continguts
-Internet és una eina, no un problema ni un competidor. Jo hi afegeixo que Internet sense els continguts que fabriquem les indústries culturals convencionals no te res a fer (d?això m?agradarà parlar-ne un dia tranquil·lament).
1a. Revistes. Com potenciar més les vostres revistes; s’hi poden crear més; és possible prendre una participació en una altra d’existent -Benzina?,-.
2a. Futur. En l’assumpte de revistes i premsa -de franc, singularment-, Comunicació21 és competidora/complementària amb vosaltres. També ho és, de complementària, Vilaweb. Caldria parlar-ne i rumiar-hi la possibilitat de constituir una tríada jurídicament i empresarialment articulada.
3a. País Valencià. La vostra Picó coneix el terreny. Una altra possibilitat fóra prendre participació o col.laborar amb un soci local -exemple: formula Anagrama-Empúries, en l’edició de llibres traduïts de llengües no hispàniques. Quin?, crec que Bromera (són innovadors, tenen empenta, i pesen). A més caldria desplaçar algú vostre temporalment o permanent allà.