Núvol vermell

El blog d'Oriol Soler

La distribució (III), La premsa, les revistes, els quioscos

En el camp del quiosc el dinamisme ha estat molt més gran que en el camp de les llibreries i així i tot, mirant el món i mirant Catalunya, vénen canvis importants.

.

La primera part d?una equació per entendre la realitat de la distribució de premsa al nostre país seria la següent: 5.000 quioscos al Principat de Catalunya (una densitat única a Europa), caiguda de la venda de diaris (de cada 10 diaris que es venien al quiosc fa 10 anys ara se?n venen 6), revistes cada dia més barates per mantenir la difusió alta… L?altra part de l?equació, la del que passa a Europa, seria: la premsa de pagament te molt futur però ha d?afrontar grans canvis i grans caigudes de vendes, s?estableixen noves mega-xarxes de distribució (supermercats, gasolineres…) que busquen el control estratègic de la distribució aprofitant estructures suportades per altres negocis, més pes de la subscripció com a alternativa…

.

Com prenem la iniciativa per construir en primera persona les mega-xarxes de distribució alternatives al tancament de molts punts de venda al nostre territori? Com podem millorar la inversió en màrqueting per anar cap a la subscripció? Com som els primers en afrontar els canvis que necessita el cor del negoci de la premsa (el contingut) per tenir un valor afegit insubstituïble?

Una vegada més, tenim la pilota a la nostra teulada. Si la volem.



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Sense categoria per OriolSoler | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent