Un altre blog

Anna Oliver Borràs

Dona, vota?m!!

El vot de la dona ha estat tan cobdiciat pels homes governants, que ha ocupat més d’una sessió de les seves exclusives i excluients discusions, i al llarg de la història han preferit restringir-lo-se’l o directament prohibir que votaren les dones, a arriscar-se a que la mitat de la població no els votaren.

Coneguda és la discussió parlamentària a la II República entre Victoria Kent i Clara Campoamor, i com a falta de millors arguments, es repetia la cantinel•la pels contraris al vot femení, de que les dones votarien a l’esglèssia. Des d’aleshores ha plogut molt, tant com 80 anys, i malgrat això hi ha qui continua aferrant-se a idees del passat.

I damunt idees falses, per què ni aleshores tenia vigència eixa aseveració, ni molt menys ara on els experts diuen que el vot ja no és divideix per sexe, edat o classe social sinó que son un conglomerat de factors – socioestructurals en diuen – els que fan que t’aboques a un partit o altre. Però a més a més, és que fou el vot femení el que dona les millors xifres electorals a Izquierda Unida, quan el seu lider era de l’ala dura del PC, i foren la clau del triomf de Zapatero.

És a més, el que diuen les enquestes i baròmetres, els porcentatges entre homes i dones entre posicions d’esquerra i dreta son similars, i inclús en les opcions independentistes la diferència porcentual normalment és minsa.

És per això, que els diferents partits munten estratègies específiques per a captar ara el seu vot. Les eleccions son un mercat més, i analitzar el target de cadascú i determinar les mancances per a esmenar-les, resulta fonamental. Compartit o no, és el que esta fent el PP amb una campanya pròpia adreçada a les dones, o el que cerca Rubalcaba apareguent al Vogue, amb la que caigué quan ho feren les primeres ministres socialistes de Zapatero.

Saber quins son els temes que preocupen a les dones, i explicitar el missatge adreçat a les mateixes, eliminant tòpics com el de creure que les dones som toves (i tontes) o creure que posar cares femenines a la vista dona vots, és el que la política analítica del segle XXI requereix.

Per què posats a tindre presents situacions del passat, més val tindre present que aconseguir el vot femení fou una lluita de moltes dones al llarg de la història, i que aquelles sufragistes que obriren camí, ho feren soles i contra tots, imposant una idea ben transgressora: que les dones a més de cor tenim cap.

No tindre-ho present, es abocar-se al fracàs.



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Sense categoria per OBorrasAnna | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent