Avui el sindicat USTEC·STEs, el majoritari entre els mestres, ha exposat les dades d’una enquesta on es valora la incidència de la sisena hora a la primària, mesura emblemàtica de la sisena hora. Els seus resultats són frapants!
La sisena hora és un exemple sobre com la política és capaç de degradar un servei públic per captar vots, omplint-se de retòrica. Un dels innombrables errors històrics que des de la política d’han vingut realitzant en les darreres dècades al nostre fràgil sistema educatiu. Us passo algunes dades
Per trobar les dades completes, podeu punxar a enquesta i també al comunicat
Les conclusions de l’estudi són les següents
La sisena hora ha causat una gran decepció i malestar entre una
majoria molt significativa del professorat, i l?ha distanciat encara
més respecte d?una l?administració educativa percebuda de
manera creixent com a distant i aliena a la realitat quotidiana dels
centres.
? Els canvis organitzatius derivats de la sisena hora són valorats molt
negativament. El professorat sent que ha minvat la comunicació i
la dinàmica de treball en els centres, en la direcció contrària a
l?excel·lència que la conselleria afirma defensar.
? Existeix un escepticisme pràcticament total respecte de la utilitat
d?aquesta mesura. La idea que fracassarà respecte als objectius
proposats és hegemònica (91%)
? Un dels motius pels quals es considera que fracassarà és, perquè
de manera unànime, qualsevol mesura que no compta amb
l?acord del professorat, no pot tenir èxit. Això ha de fer replantejar
necessàriament la sisena hora a l?administració.
? El professorat considera que per millorar els nivells educatius,
caldria utilitzar els recursos malbarats en aquesta mesura per
prendre mesures educatives d?atenció a la diversitat.
? Més de la meitat del professorat (60 %) considera la sisena hora
negativa o molt negativa. Una tercera part (31 %) no la considera
ni positiva ni negativa. Únicament una desena part (9 %) la veu
com a positiva o molt positiva.
? La gran majoria del professorat (84 %) seria partidari de suprimir la
sisena hora.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
La meva escola és en un poble d’uns 2100 habitants però vam escollir de fer sisena hora i ho valorem positivament malgrat la dificultat en trobar hores per coordinació i treball de mestres.
Penso que som els mestres els que tenim més criteri per valorar la sisena hora i no pas els sindicats o els estudiosos en el tema.
No fa gaire, a la junta de directors de la comarca en vam fer valoració escola per escola i va sortir del tot positiva.
No ens hem d’estranyar que a USTEC li surti tant negativa perquè si no fos així es contradiria.
Sóc de les que penso que la gran majoria dels mestres no ens espanten ni la feina ni els reptes, al contrari, ens agrada innovar i estar a l’escola amb els nens i nenes i ampliar matèries com la música, la plàstica, l’educació física…
Amb la sisena hora tenim més temps per dedicar als nostres alumnes i fins i tot tenim més temps per perdre amb ells.
Insisteixo, si es vol valorar la sisena hora demaneu-ho de bon primer als mestres i de dret, no pas amb una enquesta i una valoració sindical que no sap res ni del nostre treball ni dels nostres projectes d’escola.
Tot aquest embolic amb la sisena hora és només per a escoles públiques. Les escoles concertades fan, ja desde fa temps, la sisena hora. Per tant, tots els arguments sobre el cansament dels nens són erronis. Els nens de la pública es cansen més que els de la concertada?