Espai de Dissidència

La Bitàcola de Xavier Diez

18 d'agost de 2008
1 comentari

Fitna, homosexualitat i estupidesa religiosa

Normal
0
21

<!–
/* Font Definitions */
@font-face
{font-family:”Arial Unicode MS”;
panose-1:2 11 6 4 2 2 2 2 2 4;
mso-font-charset:128;
mso-generic-font-family:swiss;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-1 -369098753 63 0 4129023 0;}
@font-face
{font-family:”@Arial Unicode MS”;
panose-1:2 11 6 4 2 2 2 2 2 4;
mso-font-charset:128;
mso-generic-font-family:swiss;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-1 -369098753 63 0 4129023 0;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-parent:””;
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;}
h3
{mso-style-next:Normal;
margin-top:12.0pt;
margin-right:0cm;
margin-bottom:3.0pt;
margin-left:36.0pt;
text-indent:-18.0pt;
mso-pagination:widow-orphan;
page-break-after:avoid;
mso-outline-level:3;
mso-list:l0 level1 lfo1;
tab-stops:list 36.0pt;
font-size:13.0pt;
font-family:Arial;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
font-weight:bold;}
p.MsoFootnoteText, li.MsoFootnoteText, div.MsoFootnoteText
{margin-right:0cm;
mso-margin-top-alt:auto;
mso-margin-bottom-alt:auto;
margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:”Arial Unicode MS”;}
p.MsoBodyTextIndent, li.MsoBodyTextIndent, div.MsoBodyTextIndent
{margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
text-indent:35.4pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;}
a:link, span.MsoHyperlink
{color:blue;
text-decoration:underline;
text-underline:single;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
{color:purple;
text-decoration:underline;
text-underline:single;}
p
{margin-right:0cm;
mso-margin-top-alt:auto;
mso-margin-bottom-alt:auto;
margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:”Arial Unicode MS”;}
span.infodate
{mso-style-name:”info date”;}
span.text
{mso-style-name:text;}
span.titol
{mso-style-name:titol;}
span.postbody
{mso-style-name:postbody;}
@page Section1
{size:612.0pt 792.0pt;
margin:70.85pt 3.0cm 70.85pt 3.0cm;
mso-header-margin:36.0pt;
mso-footer-margin:36.0pt;
mso-paper-source:0;}
div.Section1
{page:Section1;}
/* List Definitions */
@list l0
{mso-list-id:2124765722;
mso-list-type:hybrid;
mso-list-template-ids:-1633000614 -1375840126 201981977 201981979 201981967 201981977 201981979 201981967 201981977 201981979;}
@list l0:level1
{mso-level-style-link:”Título 3″;
mso-level-tab-stop:36.0pt;
mso-level-number-position:left;
text-indent:-18.0pt;}
ol
{margin-bottom:0cm;}
ul
{margin-bottom:0cm;}
–>

Atès que
encara no m’he recuperat del Jet Lag, porto la setmana sencera zapejant de
matinada, a la recerca d’algun programa amb prou capacitat somnífera. Tot just
ahir, en una d’aquestes cadenes marginals pròximes a una ultradreta amb
corbata, com “Intereconomia” van passar el documental holandès Fitna, dirigit i
produït pel parlamentari Geert Wilders, que tanta controvèrsia va generar en el
seu moment, i ja comentat en aquest mateix bloc. Entre la música de Txaikovski,
els lemes inquietants de “Freedom go to hell” i les imatges esfereïdores
d’adúlteres lapidades, gais penjats o avions estavellant-se contra les torres
bessones, es conjuraven per produir l’insomni produït per la inquietud. No sé
perquè, mentre que inquietants barbuts llegien sures pròpies dels guionistes de
Pulp Fiction, per relaxar-me, alternava el documental amb el “Cuarto Milenio”
d’Iker Jiménez amb el tema central del Ieti. Poc després, dos tertulians amb
fila de fer hores a la Cope, tot i que amb capacitat de construir frases
subordinades, anaven atiant el foc de la xenofòbia entre els escassos
televidents de la matinada.

Normal
0
21

<!–
/* Font Definitions */
@font-face
{font-family:”Arial Unicode MS”;
panose-1:2 11 6 4 2 2 2 2 2 4;
mso-font-charset:128;
mso-generic-font-family:swiss;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-1 -369098753 63 0 4129023 0;}
@font-face
{font-family:”@Arial Unicode MS”;
panose-1:2 11 6 4 2 2 2 2 2 4;
mso-font-charset:128;
mso-generic-font-family:swiss;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-1 -369098753 63 0 4129023 0;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-parent:””;
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;}
h3
{mso-style-next:Normal;
margin-top:12.0pt;
margin-right:0cm;
margin-bottom:3.0pt;
margin-left:36.0pt;
text-indent:-18.0pt;
mso-pagination:widow-orphan;
page-break-after:avoid;
mso-outline-level:3;
mso-list:l0 level1 lfo1;
tab-stops:list 36.0pt;
font-size:13.0pt;
font-family:Arial;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
font-weight:bold;}
p.MsoFootnoteText, li.MsoFootnoteText, div.MsoFootnoteText
{margin-right:0cm;
mso-margin-top-alt:auto;
mso-margin-bottom-alt:auto;
margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:”Arial Unicode MS”;}
p.MsoBodyTextIndent, li.MsoBodyTextIndent, div.MsoBodyTextIndent
{margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
text-indent:35.4pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;}
a:link, span.MsoHyperlink
{color:blue;
text-decoration:underline;
text-underline:single;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
{color:purple;
text-decoration:underline;
text-underline:single;}
p
{margin-right:0cm;
mso-margin-top-alt:auto;
mso-margin-bottom-alt:auto;
margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:”Arial Unicode MS”;}
span.infodate
{mso-style-name:”info date”;}
span.text
{mso-style-name:text;}
span.titol
{mso-style-name:titol;}
span.postbody
{mso-style-name:postbody;}
@page Section1
{size:21.0cm 842.0pt;
margin:3.0cm 3.0cm 3.0cm 3.0cm;
mso-header-margin:35.45pt;
mso-footer-margin:35.45pt;
mso-paper-source:0;}
div.Section1
{page:Section1;}
/* List Definitions */
@list l0
{mso-list-id:2124765722;
mso-list-type:hybrid;
mso-list-template-ids:-1633000614 -1375840126 201981977 201981979 201981967 201981977 201981979 201981967 201981977 201981979;}
@list l0:level1
{mso-level-style-link:”Título 3″;
mso-level-tab-stop:36.0pt;
mso-level-number-position:left;
text-indent:-18.0pt;}
ol
{margin-bottom:0cm;}
ul
{margin-bottom:0cm;}
–>

He de dir
que de totes les imatges i els fragments d’entrevistes amb talibans de garatge
apareguts a la pel·lícula, el que més em va impactar és l’homofòbia patològica.
Líders religiosos reclamaven que la “desviació” havia de castigar-se amb la
mort amb la manera més cruel, i que aquesta “patologia” era pròpia d’occident
decadent.

Més enllà
d’adonar-me de les alteracions de la psicologia individual del personatge, i la
col·lectiva de molts musulmans més cremats que la moto d’un hippy, i on sovint
la sodomia és freqüent, com a succedani, entre els adolescents i joves, no
deixava de pensar en un dels meus amics d’infància i joventut que ja fa uns
quants anys va decidir sortir de l’armari. I amb qui aquest matí, m’hi he trobat.

És
curiós, X és una de les persones més centrades que he conegut mai. I això que
la seva vida no ha sigut gens fàcil. De fet, la seva família, les seves
històries familiars, donarien per fer un “culebrón” d’aquests que fan època,
amb abandonaments, fills secrets, alcoholisme, depressió,… De tota la
nissaga, ell és l’únic que podríem catalogar sota l’epígraf de “normal”. És
monògam i fa una excel·lent parella amb un noi una mica més jove que ell. Tot
just avui, mentre èrem a la platja amb una trobada amb altres amics de fa més
de trenta anys, ens ha dit que aviat es casarien, i que farien una festa.

Jo sóc
del tot heterosexual, i, tot i haver fet la meva tesina sobre el concepte  d’amor lliure en el pensament anarquista,
amb els anys em vaig fent conservador. No em considero un absolut un “progre”
per al qual, des d’un punt de vista moral, “tot s’hi val”. Ans al contrari, al
llarg dels anys que porto com a professor, he assistit als estralls que
comporta la relativitat moral dels temps actuals, i l’excessiva frivolitat amb
què moltes persones tracten les relacions afectives. Si alguna cosa em molesta,
és l’exhibicionisme, tant de la condició homosexual com l’heterosexual.
Tanmateix, en el cas d’X, la seva opció no resulta altra cosa que una
circumstància. Si he de definir-lo d’alguna manera, és com a amic. I prou. I en
aquest sentit, l’amistat, que comporta una certa fidelitat, fa que em senti
preocupat per ell, en una societat on encara la intolerància es tolera en
excés. Sentir ahir com alguns barbuts que podria catalogar d’estúpids sinó fos
perquè són perillosos, em generen hostilitat. Hostilitat contra tota creença
que posi en perill la llibertat de l’individu.

Entenc a
Nietzsche quan va decidir matar Déu. Un assassinat metafòric, per suposat. El filòsof alemany creia
que havia arribat l’hora que l’home (i la dona) encaréssin la responsabilitat
de la seva existència, i deixessin anar el ròssec de la creença, que qualsevol
entel·lèquia pensés i decidís per ells.

Francament,
jo que no sóc cap tertulià amb corbata d’Intereconomia, estic preocupat.
L’única persona amenaçada per terroristes que he conegut, va ser un escriptor
català, a qui havien ofert traduir Rushdie. Tenint en compte que el traductor
japonès fou assassinat, el meu col·lega, amb una por raonable, va decidir
acotar el cap. Tenim un problema, i val la pena deixar-se de collonades.

  1. si poseu al youtube “fitna reponse” trobareu diferents videos que expliquen les atrocitats del cristianisme. Tot un clàssic: respondre amb un “i tu encara més”.
    Hi ha el mateix deu darrera Hiroshima, Guantanamo o el KKK que darrera l’execució de gais o l’atac a les torres bessones. I també el mateix odi ancentral contra la dona i tot el que representa. L’ateisme esdevé més urgent que mai .

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!