26 de novembre de 2007
1 comentari

1-D. “Som una Nació i diem PROU! Tenim el dret de decidir sobre les nostres infraestructures!”

Des del col·lectiu Xamfrà, ens adherim a la manifestació prevista per al proper dissabte a Barcelona, en contra els reiterats problemes en matèria d’infrastructures, transports i serveis que vivim a Catalunya, i que al nostre entendre, part de la seva solució passa perquè siguem els catalans i les catalanes qui decidim i gestionem aquestes i altres qüestions.

Si bé ens agafa com aquell qui diu a les beceroles com a col·lectiu, animem a tothom a sumar-se en aquesta marxa promoguda des de la Plataforma pel Dret de Decidir (PDD). En tot cas, sempre us podeu passar pel CIEMEN (c/Rocafort 242 bis) a recollir cartells, díptics o adhesius, aprofitant a més que ens queda molt a prop a tots i totes.

Al nostre entendre, més enllà dels interessos partidistes de les grans formacions polítiques que s’amaguen rere mobilitzacions com aquestes, més encara davant la situació política actual, és important que els i les catalanes, així també com el veïnat dels barris de l’Eixample, sortim al carrer i fem nostre el manifest pel qual es convoca a la marxa.

Aquest sortirà puntual el dissabte a les 17 hores des de la Plaça de Catalunya, i finalitzarà a l’Estació de França amb parlaments i actuacions musicals provinents dels diferents indrets dels Països Catalans.


Som una Nació i diem PROU!
Tenim el dret de decidir sobre les nostres infraestructures

Davant la reiterada fallida de les infraestructures viàries i de transport a Catalunya dependents de l’Estat Espanyol, la Plataforma pel Dret de Decidir i les entitats adherides a la mobilització considerem que:

-És l’hora que s’acabi el maltractament sistemàtic i continuat a la societat catalana. El menyspreu i el passotisme amb que la ministra espanyola Magdalena Álvarez tracta una qüestió importantíssima per al benestar dels catalans i catalanes ha de tenir com a resposta la mobilització popular.

Els catalans i catalanes tenim el dret de decidir quin model nacional d’infraestructures i de mobilitat volem. Cal trencar la dependència, que significa ineficàcia i menyspreu cap a les necessitats i les decisions de la ciutadania del nostre país, pensada i al servei dels interessos centralistes de l’Estat Espanyol. El dèficit inversor, un sistema de finançament injust i l’espoli fiscal són, en aquest sentit, els principals elements que ens porten al carreró sense sortida d’uns serveis i unes xarxes públiques d’ínfima qualitat. Volem decidir i gestionar les nostres infraestructures.

-La definició d’aquest model de xarxa d’infraestructures ha de ser autocentrat. S’ha de fer des de la proximitat, des de Catalunya. Els darrers 15 anys el servei de rodalies de la Regió Metropolitana de Barcelona ha passat de 64 a 115 milions d’usuaris sense modificar la infraestructura ferroviària, que s’ha degradat. Les inversions previstes des del 92 per a les rodalies de l’àrea metropolitana de Barcelona s’han destinat pràcticament de manera exclusiva a un macroprojecte ambientalment agressiu i que no ens connectarà ni amb Europa ni amb l’Eix Mediterrani, el TAV. No s’han potenciat, adequat ni modernitzat les línies de Regionals existents per crear una veritable malla ferroviària de qualitat a tot el país.

– Tenim una xarxa viària, especialment la secundària, deficient i més d’un terç dels peatges de tot l’Estat.

-Les infraestructures aeroportuàries, peça clau per al desenvolupament nacional en el context global, han d’estar gestionades des del territori i no al servei, de nou, d’un sistema centralitzat al servei d’un únic aeroport de primera, Barajas.

-El model de mobilitat i la xarxa viària i d’infraestructures que reivindiquem ha d’estar al servei i a l’interès general de les ciutadanes i els ciutadans de tota Catalunya i amb criteris d’equilibri territorial. La societat es mereix un servei de transports públics de persones i de mercaderies de qualitat i de proximitat.

En aquest sentit des de la societat civil catalana reclamem:

-La solució immediata, per dignitat nacional, del desgavell de les infraestructures actualment en execució i la priorització de les inversions i els recursos per al bon funcionament de les rodalies de RENFE.

– Un nou sistema de finançament per a Catalunya just i transparent que permeti conèixer les balances fiscals i gestionar adequadament les infraestructures; de manera immediata, el compliment dels compromisos en matèria d’inversió de l’Estat a Catalunya.

– La capacitat de decidir des de casa nostra sobre qualsevol planificació, licitació, priorització i execució de l’obra pública i de la xarxa de transports i infraestructures en general que ens afecti, sempre des d’una perspectiva nacionalment autocentrada i ambientalment sostenible.

– Exigim que es prioritzi la seguretat de les persones treballadores i usuàries, com també que se satisfacin les pèrdues econòmiques particulars i empresarials ocasionades pel desgavell de Rodalies i s’agilitin els mecanismes d’informació, de reclamació i de devolucions a les persones afectades.

– En definitiva, el dret de decidir el model de país que volem construir, i les condicions per exercir-lo.

Per totes aquestes raons i, de manera especial:

EXIGIM EL TRASPÀS DE LA XARXA DE TRANSPORTS I D’INFRAESTRUCTURES A LA GENERALITAT DE CATALUNYA

EXIGIM LA PUBLICACIO DE LES BALANCES FISCALS ENTRE CATALUNYA I L’ESTAT ESPANYOL

EXIGIM QUE LA GENERALITAT DE CATALUNYA RECAPTI I GESTIONI TOTS ELS NOSTRES IMPOSTOS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!