Entre el Túria i el Ridaura

el bloc de vicent

Sobre el arte de leer, de Gregorio Luri.

L’altre dia ens varen entrar a la biblioteca del centre uns quants exemplars d’aquest petit volum que recull una conferència que va fer el mestre Gregorio Luri a Barcelona. En ella, com diu el subtítol del llibre analitza en 10 punt i intenta cercar solucions al problema que crec que és el més gran que tenim actualment al món educatiu: la falta de lectura i la poca comprensió lectora que d’açò es deriva. Personalment em quede quan parla sobre la meua especialitat:

“Estoy convencido de que buena parte  de la ansiedad matemática de nuestros jovenes -causa principal de los pobres resultados en esta àrea de conocimiento – pone de manifiesto sus dificultades lingüísticas para diferenciar entre la estructura profunda y la superficial de un enunciado.”

Per això en totes les reunions de transició que fem amb els mestres de primària, quan ens pregunten que han de saber de matemàtiques per passar a 1r d’ESO, quins mínims han de tenir, sempre conteste el mateix: comprensió lectora.

Acaba amb Ramon Llull:

Una vegada es va esdevenir que un filòsof, quan hagué estudiat, anà a distreure’s fora de la ciutat, i va veure un bou que menjava molt de temps en un camp de blat. Quan el bou estigué tip, va sortir del camp de blat i va entrar al desert, i va jeure prop d’un arbre, i va remugar i mastegar allò que havia collit al camp de blat. Aquell filòsof va retornar a la ciutat, i per l’exemple que hagué après del bou, va pujar-se’n a una alta muntanya amb tots els seus llibres. I en aquella muntanya es va estar molt de temps recordant allò que havia après, i va trobar noves ciències…”

(aprender a leer rápido en la escuela para estar en condiciones de practicar la lectura lenta en la universidad)


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.