El Valencià al Consum. Resposta al servei d’atenció al client.
Quan la meua parella em va proposar iniciar una campanya Change.org per demanar que el la cooperativa “valenciana” Consum no deixara d’etiquetar el seus productes en català no pensàvem que podria tenir l’èxit que va tenir els dies posteriors: vint mil signatures en un dia, articles a la premsa (a la premsa que ja sabeu, érem un complot organitzat pels sectors independentistes, hi hi hi…i ho férem des del sofà de casa), entrevista a TV3, suport a les xarxes socials, i felicitacions de molta gent. A més d’això, jo vaig enviar un mail al servei d’atenció al client queixant-me com a client i la resposta va ser que ells continuarien usant el català a la revista, al cartells a les tendes, i a les comunicacions amb els clients que així ho demanaren. Doncs avui he rebut la revist i, com podeu observar a les fotografies, l’ús del català és residual: una o dues frases en cada pàgina, destacades, però la majoria en castellà. A més el que feien ells, no era etiquetar en català, ja que al producte de marca blanca només apareixia en català el nom del producte, però la resta de la informació (ingredients, adreça,..) era només en castellà. Per tant no seria correcte dir que etiquetaven en bilingüe, a que només estava en els dos idiomes el nom del producte. OH! quin problema de llegibilitat!