El que hem menjat, de Josep Pla. França, altra vegada.
Publicat el 25 d'agost de 2013 per vicent montesinos

A França hom menjà faves fins que la burgesia, nascuda amb la Revolució i estabilitzada en el cop de 1830, creà una classe mitjana molt vasta i considerable. Es produí l’inevitable. Els nous-rics imitaren els rics de debò. La classe mitjana imità als nou-rics, i els pobres, la classe mitjana. En nasqué un llarg ideal nacional de tipus patrioter i culinari, burgés, universitari, racionalista, i agrícola, que eliminà moltes coses i n’instaurà d’altres considera des superiors i, per tant, intangibles. La cuina popular dels segles anteriors fou substituïda pel que s’anomena la cuina bourgeoise tot i que potser la vella cuina -almenys pel que he llegit- era infinitament superior. Les faves foren eliminades del sistema culinari, per vulgars.
Com sempre França i la seva uniformització nacional a tots els nivells. Coses que també han intentat ací, per sort amb menys èxit.
Publicat dins de menjar i beure | Deixa un comentari
No estic d’acord amb la suposada uniformització culinaria de França. Això és tant com dir que la cuina catalana és la que fabrica en Ferran Adrià.
Atentament, i bona setmana