Entre el Túria i el Ridaura

el bloc de vicent

Sembla que els temps no canvien, II.

El peligro de la polarización se expresa en la agudización de las posiciones de la Alianza Popular, que trata de reconstruir la base social del franquismo manipulando con los temores de la clase media y con un populismo demagógico. Fraga y sus adictos se esfuerzan en retroceder la atención pública al pasado, a los años de la prosperidad económica y del orden social, anunciando un fin apocalíptico si no hubiera una mano fuerte contra el terrorismo, el separatismo y las oleadas de huelgas. La Alianza Popular que acecha a la integridad de la familia y a los valores de la sociedad española, sobre todo después de que un sondeo en la opinión pública realizado a fines de 1977 demostró que el 79 por 100 de los consultados se definieron com católicos (y en su mayoria católicos practicantes). A veces parece que la Alianza Popular es más católica que el propio cardenal Enrique y Tarancón.

Shlomó Ben Amí, “La revolución desde arriba: España 1936-1979”.

Fa uns minuts que no podem escoltar Catalunya Ràdio a la FM. Ara estic escoltant-la per la xarxa. Els temps han canviat i per sort no crec que tanquen la xarxa. Aquestes paraules són un poc improvisades canviant un poc el que volia dir sobre el tema dels canvis al llarg del temps. Però és que per alguns sembla així, tancant antenes, censurant llengües, tancant televisions, espantant a la gent amb una premsa apocalíptica, que veu perills amb qualsevol cosa que no s’ajusta als seus cànnons o va contra els seus interessos econòmics.
La notícia d’avui sembla que demostre que entre el PP (i la premsa afí) i l’antiga AP no ha hagut cap evolució positiva.

Publicat dins de a ponent | Deixa un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.