Vicent Luna i Sirera

Tirant al blanc

Roda 3, 4, 5, 6. Quadernets d’activitats.

5 d'abril de 2011

Propostes d’activitats de llengua i coneixement del medi, adreçades fonamentalment a l’alumnat no-catalanoparlant, per reforçar els llibres de text de valencià Roda 3, 4, 5 i 6 de la mateixa editorial. 1.- Fitxa tècnica.   Titol: Valencià.Llengua i Literatura. Quadern d’activitats: Roda, 3,4,5,6. Autors: Susanna Francés i Tomàs i Vicent Luna i Sirera. Edita: Editorial

Llegir més

Caminem cap a un intercanvi de cultures?

4 d'abril de 2011

Entesa així la interculturalitat, cal un canvi d’actituds en la societat en general, però és en l’escola, cruïlla de cultures, des d’on pensem que es pot abordar de manera significativa aquest pas entre la multiculturalitat ( que és el que tenim en realitat) i la interculturalitat ( allò que hairíem de caminar). 1.- Fitxa tècnica.

Llegir més

Per a què ens serveixen les Ciències Socials?

3 d'abril de 2011

Si al final aconseguíem  que  el nostre alumnat fóra capaç de conèixer, interpretar i comprendre la realitat d’una manera global, i poder intervindre en ella, ens hauríem donat per satisfets, doncs de segur que tindrien més criteri per contestar a la pregunta del projecte, pregunta motiu d’aprenentatge. 1.- Fitxa tècnica.   Títol: Per a què

Llegir més

Com viure i conviure, deixant viure?

3 d'abril de 2011

El projecte es va estructurar en tres moments d’aprenentatge: el primer on prendre consciència dels problemes de convivència existents al món; el segon una propost de treball on intentar donat resposta al problema motiu d’aprenentatgge “ Com viure i conviure, deixant viure?.  Un tercer on extreure conclusions, intentar construir un futur ple de valors i

Llegir més

I tu, quin paper jugues?

2 d'abril de 2011

El fil conductor de la unitat es va convertir en la finalitat, doncs allò que preteníem era aconseguir que l’alumnat adoptara actituds de recuperació, classificació i reciclatge de paper i cartó, així com destacar la importància de les actuacions individuals per a la resolució de problemes col·lectius, tot i contribuïnt a un desenvolupament sostenible del

Llegir més

Cantant i fent País.

1 d'abril de 2011

Donat que els moviments musicals tenen una gran influència en la societat i, en especial entre els nostres joves, vam voler elaborar uns materials curriculars  que abordaren el naixement, evolució i repercussions d’aquest moviment musical anomenat la Nova Cançò, així com els seus protagonistes més rellevants. I així fou com vam escollir la figura d’Ovidi

Llegir més

Joan Fuster des de Sueca.

29 de març de 2011

 Així doncs, Joan Fuster des de Sueca és una biografia que està estructurada en trenta apartats. Va des de la infantesa de Fuster fins la seua mort. Escrita en un llenguatge senzill, acompanyada de fotografies, caricatures, cites de l’autor i d’altres escriptors que escrigueren sobre ell. És una biografia per començar a conéixer aquest prolífic

Llegir més

Joan Fuster a l’escola.

28 de març de 2011

Per aquest motiu vam elaborar materials adreçats a les diferents etapes educatives des d’E. Infantil fins a E. Secundària. Les activitats proposades, per a qualsevol nivell educatiu, giren al voltant de tres eixos: Qui és?, On viu? i Què escriu? 1.- Fitxa Tècnica:   Títol: Joan Fuster a l’escola. Autors: Francesc Blay i Meseguer, Vicent

Llegir més

Per què la Font Roja és un Parc Natural?

28 de març de 2011

Per treballar el parc natural vàrem dissenyar activitats abans, durant i després de visitar-lo. Totes elles per contestar a la pregunta motiu d’aprenentatge de tot el projecte: Per què la Font Roja és un Parc Natural? Està estructurat al voltant de cinc eixos: l’espai, el clima, els éssers vius ( vegetació i fauna) i els

Llegir més

Enric Valor o l’amor per la llengua.

27 de març de 2011

El Centre Cultural Castellut, per homenatjar el seu més conegut escriptor, organitzà l’any 1995 el I Simposi d’Estudi i Festa Enric Valor. Per apropar la figura i obra d’aquest escriptor als nostres escolars se’ns proposà l’elaboració d’uns materials curriculars adreçats a l’E. Infantil, Primària i Secundària. 1.- Fitxa tècnica: Títol: Enric Valor o l’amor per

Llegir més

Un passeig pel nostre passat, Almisrà i el seu Tractat.

25 de març de 2011

Aquest, ens permeté endinsar-nos des de la pròpia història personal passant per la biografia del propi rei, per acabar realitzant activitats de successió, duració, ordenació i simultaneïtat de l’època històrica, tot i amb l’objectiu adonar-se’n de  l’orige del País Valencià com a poble.   1.- Fitxa tècnica. Títol: Un passeig pel nostre passat, Almisrà i

Llegir més

Al voltant del Tirant.

22 de març de 2011

Fent servir com a motivació inicial un còmic editat per l’Ajuntament de Gandia i anomenat “Joanot Martorell segons Tirant lo Blanc” vaig proposar a l’alumnat engegar un estudi que anara més enllà de la lectura. 1.- Fitxà tècnica. Titol: Al voltant del Tirant.Autor: Vicent Luna i Sirera. Edita: Centre de Profesors de l’Alcoià i el

Llegir més

El meu llibre d’Ibi.

21 de març de 2011

És així que ,arreplegant l’experiència dels tallers realitzada abans a Biar, la legalització per part de Conselleria de treballar els continguts propis de la localitat i el de coincidir amb altres dos companys del centre que treballaven en la mateixa línea, quan naix la proposta de fer el llibre de la localitat:  El meu llibre

Llegir més

Una experiència de tallers en la classe de valencià.

21 de març de 2011

      Partint de l’experiència dels refranys volgué donar un pas més endavant, i ara no sols treballar el valencià com a llengua, sinó com a instrumet d’aprenentatge d’altres àrees. 1.      Fitxa tècnica.  Títol: Una experiència de tallers en la classe de valencià. Autor: Vicent Luna i Sirera.  Edita:Centre de Professors d’Alcoi. Col·lecció Experiències Didàctiques. Número

Llegir més

Refranys populars de l’Alcoià.

20 de març de 2011

El treball va consistir en implicar a l’alumnat de diferents centres escolars en  la recerca de refranys populars dels seus pobles. Aquest recull va estar classificat per mesos de l’any, fenòmens atmosfèrics, estacions … A més s’adjuntava una fitxa model de com treballar cada refrany, no sols des d’un punt de vista lingüístic , sinó

Llegir més