A veure si sabeu quin és l’únic país que està en els quatre hemisferis?

Deixa un comentari

Fa anys que les illes del Pacífic m’interessen molt. M’agrada llegir sobre elles, encara que és més que probable que mai no les visitaré. La meua favorita, sens dubte, és Pitcairn. Però també sent una gran curiositat per Kiribati (s’ha de pronunciar Kiribasi) i avui he vist un mapa sensacional sobre aquest país.

kiribati-4-hemispheres

 

La cosa fascinant que explica aquest mapa és que Kiribati és l’únic país del món que està en els quatre hemisferis del planeta (Nord, Sud, Est i Oest).

El país és molt conegut per la seua lluita contra el canvi climàtic, de fet dues de les seues illes ja han desaparegut. És menut en població i territori però enorme posat sobre l’oceà i pel que fa a la seua zona econòmica exclusiva. I és la nació del món més allunyada de l’hora de Greenwich (té el +14!). Abans era mes divertit, però, perquè la línia del canvi de dia travessava el país i cada meitat vivia en un dia diferent. Ho van canviar perquè no fos tan difícil tot però la veritat és que amb el canvi van perdre part del seu encant.

Si voleu saber més ací hi ha l’enllaç a la Viquipèdia.

Aquesta entrada s'ha publicat en Mapes el 26 de gener de 2016 per vicent

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.