Pauet i Doloretes

Primera visita oficial. Si exprimim el suc d’aquests cinc dies, crec que podríem extreure’n litres i litres. Jo he estat partícip d’un poc més de la meitat del seu viatge, però la parelleta s’emporta matrícula d’honor. Quatre ciutats visitades en el temps d’estada no està gens malament, i entre tant de turisme encara vam poder gaudir d’una vesprada-nit a base d’spritz (típica beguda de Venècia) i a base de rialles. La visita ha superat les meues expectatives. Imagine que el descans encara serà necessari a les Valències.

Després d’aquest breu resum, detallaré com sempre la meua visió de l’experiència. Sens dubte, una gran elecció l’arribada en una nit com Halloween. Tot i l’americanisme que envolta aquesta festeta, sempre és un gran plaer poder justificar amb escreix una sortida nocturna. Hi havia planejada una trobada als jardins Margarita (un local bastant fighetto de la ciutat, és a dir, pijo) per tal de celebrar la nit dels morts. I allà que anàrem per tal de comprometre’ns amb la causa. Trobarem un ambient bastant guiri que va resultar un afegit negatiu al cansament acumulat de Pauet i Doloretes. Així que prompte s’acomiadaren per anar al tombo. La gentola vam restar alli fins les 6 de la matinada – tot un luxe tenint en compte l’horari italià, que no és força generós-. A pesar de la bondat, no teníem prou. Quan més tens, més vols, no diuen això? Per tant, acceptarem de bon gust l’oferta d’un amic de La Rioja d’anar a esmorçar a casa seua. Dues horetes després (8 del matí) vam retornar a la dolça llar explorant noves descobertes de la ciutat de Bologna. Allò anecdòtic és que portàvem el barret de bruixots de rigor quan el sol ja era ben fora.

Dijous vam fer dia de turisme per la ciutat que m’alberga des de fa mes i mig. Dintre de la ruta, pujàrem al sobre de les dos torres – punt clau bolognès- i jo vaig jugar-me així el no acomplir l’objectiu de l’experiència Erasmus- acabar la carrera-, doncs ací diu la llegenda que qui puja abans de laurearsi, no ho aconsegueix. Creuem els dits, xiquets! Per la nit vam fer l’aperitivo i menjàrem pizza pel carrer. Puc assegurar-vos que cap de les visites retornarà a casa sense fer aquestes dos tipicitats italianes. I com que a terra que vas, costum que trobes, la descoberta de la nit fou un lloc bastant alternatiu – el Baracanno- on vam trobar uns concerts de hip-hop de grups locals. Tota una lliçó d’italià i tot un retrobament amb els nostres costums valencians. Observar el concert i tenir a Dòl al meu costat era com ser a casa!!

Divendres, els hostes van viatjar a Florència. Jo vaig restar a casa per descansar el cos i descansar la butxaca. I ja dissabte de bon matí agafàrem tots junts el tren cap a Venècia on ens esperaven Matteo i Laura. Venecians com son, van assolir el rol de guies i van portar-nos pels millors llocs de la ciutat de les gòndoles. Quina preciositat, la ciutat! Passejar per damunt de canals i estar vorejats d’aigua dóna la sensació d’estar surant tota l’estona. A més, esdevé molt curiós veure les condicions que requereix aquest tipus de vida. Hi ha gòndoles que són paradetes de mercat – amb fruita i verdura i tot tipus de productes-, també hi ha les gòndoles taxi i ambulàncies, a més de les típiques gòndoles de passeig per a les parelles d’enamorats i amb un bon grapat de duros, doncs no tothom pot permetre’s gastar dos cents euros en un espai temporal reduït, més particularment si es tracta d’estudiants. Així que nosaltres vam resignar-nos a observar el tràfic marítim. Què hi farem!

Havent dinat vam fer una quedada amb amics de la parella. D’entre les cares conegudes es trobava Marco – l’altre venecià que va fer l’any passat l’Erasmus a la nostra terra-. Aquesta colla ens va ensenyar l’altra cara de la ciutat. Vam fer un recorregut pels locals juvenils venecians i la història consistia en demanar un spritz o un vinet en cadascun d’ells. Imagineu-se com de seductor resulta el fet d’estar segut al costat d’un canal tirant-li al drinking. A la meitat del circuit els colorets de cara començaren a rogejar i l’idioma ja no fou una barrera comunicativa per a Doloretes i el seu home. Quin espectacle! Jeje. El final de la nit té dues cares. Uns dormint la mona al tren que ens va conduir al poblet de Matteo i altres – entre els quals em trobava jo- raonant i marejant amb les típiques històries que veuen la llum com a fruit de l’embriagament.

Diumenge el pla fou visitar Verona, altra de les ciutats més romàntiques de la bota pel vincle amb la història de Romeu i Julieta. He de dir que la idea no fou del tot encertada. Visitar aquesta ciutat amb ressaca – en sentit literal i sentit estricte- de Venècia va fer que no apreciàrem del tot la bellesa que ofereix. Tot i això vam fer el giro de rigor i vam visitar el teatre i el circ romà, el duomo i, com no! Visitàrem també la casa de Julieta i vam dibuixar a les muralles d’aquesta un coret amb el nostre nom i el nom de la persona estimada. Un tant trist tenir que recórrer a escriure dues vegades el meu nom dins del cor, però fet i fet, actualment sóc ama i senyora d’aquest en la seua totalitat.

Arrosegant els peus i amb la llengua fora vam arribar a casa. La meua energia no va donar més que per aplegar al llit i deixar-me caure, stanca morta com hi era! Els novençans encara van encoratjar-se arran del seu mig any juntets i van anar de sopar a un restaurant bolognès. Sense cap tipus de pressa, dilluns vam llevar-nos quan el son va dir prou i vam preparar l’equipatge que anunciava l’acomiadament. La resta del dia va estar caracteritzat per l’estat anímic que resta en dir adéu dos amics. En canvi avui, quan escric la crònica de la visita, la felicitat d’haver pogut gaudir de la vostra companyia és allò únic que sent. Mil gracietes parella!

Aquesta entrada s'ha publicat en Vivències el 11 de novembre de 2007 per verorosello

1. Bonica!!! Mil gracietes a tu!!! Culli, m’he emocionat llegin-t’ho!!! I se m’ha dibuixat una sonriseta a la cara… 😉

T’he de dir que encara estem els dos de resaca…jejeje… ens esta costant assimilar tot el que em vist i els 5 dies tan intensos…

Be preciosa, no vaig a fer-ho llarg, així que dir-te de nou que moltes gracies per tot i que disfrutes moltissim, que ho mereixes… no dubte que ho fas, he sigut testic…jeje.

Vinga, un bes i una abraçada grandissims!!!

A passar-ho be!!!!!

2. És portar bona llimonà!!! jajaja. Ai xiqueta, t’escric des d’un estat lamentable… Avui,bueno, l’hora què és, ja és ahir… Doncs ahir, 11 del mes 11 a les 11.11 començava el carnaval, festa què caracteritza Colònia i jo vaig agafar un pet també dels què em caracteritzen… Mare meua!!!! Només recorde arribar a casa a trompa’es!!! Damunt, m’he desvetllat i no puc dormir-me… En fi, passa-ho molt bé i ja em contes.

p.d. promet escriure quan porte menys llimonà