Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

3 d'octubre de 2006
Sense categoria
0 comentaris

Temps de secundària (Qualitat i ensenyament -4-)

Ahir, al programa de La 2 Documentos TV, passaren un documental al voltant del tema ESO (Educació Secundària Obligatòria). Com que avui és Sant Francesc de Borja, patró de la ciutat de Gandia, no tenia classe i, consegüentment, vaig poder veure?l. Hi hagué testimonis molt interessants de pares (pocs), professors (molt il.lustratius de la realitat actual) i alumnes (interessants perquè no fugien d?estudi).

 

Hi hagué alguna afirmació que voldria traslladar-vos ací.

 

Una mare afirmà que, quan s?entrevistà amb la professora-tutora del seu/a fill/a, li digué tres paraules amb què podria encarar-se amb èxit a la situació educativa dels fills. AUTORITAT, ESTIMA i DIÀLEG. Molt encertada la professora-tutora. Com canviarien les coses si a les llars hi haguera aquests tres elements.

 

Un ex profesor, avui humorista-dibuixant a l?AVUI, digué que tornaria amb molt de gust a impartir classes, cosa que amics i coneguts de la professió no li recomanaven. I digué una cosa ?al meu entendre molt encertada-: la major part del desastre que hi ha avui a l?ensenyament s?inicià quan l?AMPA ?aleshores APA i que ell deia l?hampa- començà a exigir drets per a l?alumnat i a prendre part en les decisions dels consells escolars ?entenc que en temes que no en saben ni un borrall-.

 

I, finalment, comentaré dos fets referits a dues professores : a) una professora de filosofia (amb edat de jubilar-se i no ho havia fet encara) deia que continuava molt a gust amb la feina que feia. I jo també- afig. És a dir, el professorat de filosofia sols imparteix classe a 1r i 2n de batxillerat i l?Ètica de 4t d?ESO (dues hores setmanals). I, no és per res, però en aquests nivells les classes solen desenvolupar-se tranquil.lament, cosa que no passa en  nivell de 1r, 2n i 3r d?ESO. Enteneu els motius per què algunes i alguns no es jubilen podent-ho fer? I b) una altra professora va dir breument i molt clara la realitat de la major part de l?alumnat d?ESO (almenys el que sol arribar a l?ensenyament públic) i és aquesta: Són alumnes DESMOTIVATS, com a conseqüència d?aqueixa desmotivació vé la REBEL.LIA i, una vegada instal.lats en la rebel.lia, sols queda que et DESMUNTEN L?ACTIVITAT ESCOLAR.

Fins ací allò que he volgut destacar. Almenys espere que servesca per a la reflexió de pares, professors i alumnes.

Bon dia.  


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.