De tota manera, que un/a alumne/a de cada quatre obtinga bons resultars en les competències lingüístiques, si tenim en compte que el curs 2011/2012 arribaven al 30% no és cap alegria. La mitjana està en 500 punts (no vol dir que qui els assolisca tinga un cinc), i solament cal dir que en ESO l’abaixada ha estat del 15,9% al 13,2% (per davall de la mitjana).
I si la conselleria digué el resultats com són, hem de dir que del curs 2011/2012 al 2012/2013 el més gran avanç ha estat en Valencià (ha crescut un 20,7 punts) i en Anglés (un 11,2%). En Matemàtiques l’apujada ha estat d’un 4,6% i en Castellà d’un 0,2%.
Però sí és cert que en aquell aspecte que més fluixegen és l’expressió escrita: Castellà (406), Valencià (442) i Anglés (419). El motiu, segons conselleria, és la manca de lectura a aquestes edats. També pense que aquesta manca hi influeix. Però això no és res per al que vindrà, si s’aplica el TIL a les Illes Balears, i al País Valencià una cosa semblant. Almenys, és el que pense.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!