Com dic al títol, en aquests més de 20 anys de docència en quatre instituts (dos a Catalunya i dos al País Valencià), m?han anomenat i nomenat de moltes formes diferents: mestre, professor, tutor, corrector de proves, membre de la Junta Avaluadora, membre del Consell Escolar, etc. Fins i tot, i no és broma, a un company li digueren una vegada ?carinyo? en una classe. I a una de les Caps d?Estudi que he conegut, la meravellosa professora Gemma Virgós, un pare li digué ?Cabeza Díscola? (heu de saber que era en un centre de Catalunya, i el ?pobre? pare es féu un embolic entre Cap d?Estudis i la traducció literal i acabà dient-li ?Cabeza Díscola?).
anAra bé, la conselleria d?Educació acaba d?introduir una nova ?categoria? de professor/a: el professor APLICADOR. Els que hem tingut la mala sort de no poder negar-nos a realitzar la prova que l?Institut Valencià d?Avaluació i Qualitat Educativa (IVAQE-IVACE) hem estat anomenats i nomenats ?professor-aplicador?. Al meu centre hem estat sis professors aplicadors. Dos per cada sessió (han estat tres sessions). El que dic jo: canviarem noms, però el sistema educatiu cada vegada fa més aigua per totes parts.
Com que els correctors hem de ser el professorat de cada departament en què hi ha hagut proves, us podré ?filtrar? els resultats del meu centre. No siga cosa que conselleria, com ja ens té acostumats, els ?ensucre? un poquet després.
La cosa més sorprenent ha estat que les proves venien enquadernades d?acord amb les tres sessions, cosa que ha donat com a resultats que els fulls de la prova de Ciències Naturals formaren part del mateix quadernet que la de Valencià. Això vol dir que ens haurem de repartir, com si foren rosquilletes o cromos, les proves dels alumnes, és a dir, jo ara et done a tu els 15 que m?han correspost de Valencià i tu em dónes els teus 15 de Ciències perquè puga corregir-los. En fi, una cosa? pròpia de conselleria.
A tot açò cal sumar la denúncia realititzada pels directors dels IES de no respectar la seua tasca per part de conselleria. Com deia ahir, per evitar un fracàs en la celebració de la prova demà ?hi ha convocada vaga per demà per als estudiants-, l?han avançada a avui. El nom que li ha donat conselleria a aquesta prova ha estat ?prova diagnòstica?. Esperem que en prenguen nota .
Bona vesprada.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Ui, aquesta prova també l’estan passant a primària, i, total, per a què? Per a dir-nos el que ja sabem? Perquè vinguen de fora a avaluar un xiquet/a les característiques del qual desconeixen? Això és massa!
Tinc entés, i de primera mà, que en un col·legi de Bunyol es negaren a fer-la: van parlar amb les famílies i els van explicar el que passava perquè eixe dia no portaren els xiquets a l’escola. Tota la comunitat educativa va respondre, i va donar com a resultat que va ser l’única escola del País Valencià que no feu la prova diagnòstica.