Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

21 de setembre de 2007
2 comentaris

MATÍ DE CLASSE I ESMORZAR DESPRÉS

Avui hem acabat la primera setmana del curs 2007-08. He tingut un dia bastant tranquil i relaxat. Tenia dues classes: 4t A i 4t C, d?ESO. Després he atés una mare d?una alumna del grup de què sóc tutor (4t A). I havia quedat amb uns exalumnes que passarien per l?institut a saludar-me i esmorzar tots plegats. Han arribat puntualíssims i m?han hagut d?esperar perquè encara no havia acabat amb la mare.

Aleshores hem anat al Bar Gol ?on esmorzem habitualment el nostre grup de professors-, han saludat algun/a professor/a i hem demanat cada u el que li abellia. La veritat és que els entrepans d?aquest bar són boníssims.

Hem xerrat de la situació acadèmica d?enguany. Cursen 2n amb alguna assignatura de 1r, cosa que és normal pel que m?han dit. Un és membre del grup musical a què he fet referència en algun anterior post: RAÇA BORDA (vaig escriure MALA RAÇA per confusió). Els he vist més madurs, amb idees més sentades, amb , no sé, un cert tarannà que quan venien a l?institut no tenien, i per a bé. I així hem recordat alguna anècdota, alguna ?malifeta? d?algun altre company ?no en diré el nom-, etc. fins que ha arribat l?hora del comiat (de moment). I m?han dit que, si m?abelleix escoltar SERRAT i SABINA ?actuen a la Fira i Festes de Gandia- que ells hi han d?anar, que els puc acompanyar-hi. Com voleu  que amb persones així no estiga content de la feina que faig.

 

Però no tot és bo en aquest món de l?ensenyament. Ací teniu una carta de Raquel Rico Linaje, de Sevilla:

 

Raquel Rico Linage  –  Sevilla

 

EL PAÍS  –  Opinión – 20-09-2007

En estos días de septiembre, los alumnos se examinan en la Universidad de Sevilla de la selectividad. A finales de junio el rectorado comunicaba, y los periódicos publicaban, que habían aprobado el 90% de los presentados, lo que indudablemente debería significar su excelente preparación. Pero hay otra estadística que abre grandes interrogantes a ese optimismo. Enseño una asignatura de 1º de Derecho a la que se ha presentado menos del 20% de los matriculados y el porcentaje no es mucho mayor en las restantes. Y de ese 20%, más de la mitad no saben castellano y hacen exámenes como éste: "Finalizando el conflicto como el duque de Anjou en Felipe V ya que el archiduque Carlos se convirtió en emperador, saliendo perjudicados de ello los fueros (territorios los cuales fueron favorecidos con una serie de privilegios en los tiempos de la reconquista con la repoblación). En este texto todavía Barcelona ni Mallorca han perdido los reinos de Aragón y Valencia".

¿No sería más justo que aprobaran menos y supieran más? Y la pregunta más difícil: ¿Por qué aprueban.

 

NADAL: COMPARTIM?
25.12.2006 | 11.54
A Sense categoria

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Respon a Curi Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.