Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

4 de febrer de 2009
3 comentaris

Les baixes per depressió entre els docents tripliquen les d’altres professions

Sant Donat i sant Rembert

Ambaixades a Bocairent

És el que podíem llegir dijous a El País. Era una informació signada per Neus Caballer i, com a mínim, cridava l’atenció. I si és així, cosa que no dubte, què pensen els “dissenyadors” de plans i lleis d’educació des dels seus despatxos? M’agradaria saber-ho. Perquè alguna cosa deuen pensar. Fer ja són figues d’un altre paner, com es diu a Catalunya.

De la informació destaque aquests fragments:
“¿Cómo ser maestro y no morir en el intento? No es un título de una película. Es la realidad cada vez más cotidiana entre los docentes de los colegios e institutos valencianos: las bajas por depresión “triplican” las de cualquier otra profesión, excepto médicos y policías, que también comparten un alto índice de estrés y ansiedad.”
Les dasdes són aquestes:
Curs 2007-2008
1.614 docents de Primària i ESO presentaren baixes per malaltia mental.
1.327 docents de Promària i ESO foren baixa per afonia i malaties respiratòries. Encara que el nombre de baixes podria ser considerat més alt perquè els problemes connectius o osteomusculars (un 15% del total) solen amagar problemes de depressió i altres afeccions psíquiques. I com en molts altres coses, ni el govern d’España ni el que presideix el “beat” Camps accepten que siguen considerades com a malalties laborals. 
No sé si tindrà res a veure però, durant les meues baixes per artroscòpia de menisc, us assegure que he dormit com ja feia temps no ho feia, em trobe “descansat”, relaxat, ganós de llegir, etc. I açò, quan fas vida docent, ni de lluny ho he aconseguit mai. 
I per tal de complementar aquesta informació us deixe més avall aquest diccinari que m’ha fet arribar per correu un amic docent de geografia i història. Ací el teniu:
Diccionari educatiu.
DICCIONARI LOGSE-CATALÀ  (segueix)

Davant la complexitat que ha adquirit el vocabulari de l’àmbit de l’ensenyament des de la implantació de la LOGSE, aquest és un recull pensat per ajudar aquelles persones que, quan llegeixen alguna cosa sobre el tema,
no entenen res (com resulta lògic i natural). 

ADAPTACIÓ CURRICULAR: Donar llibres de primària als alumnes de
secundària. 

ADAPTACIÓ CURRICULAR INDIVIDUALITZADA: Donar llibres de primària als
alumnes de secundària (però un de diferent a cada alumne). 

ALUMNE A QUI EL PROFESSORAT NO HA SABUT MOTIVAR: Gandul. Mal estudiant.
Brètol. 

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: Dedicar més estona als alumnes que no
serveixen per estudiar que als que serveixen. 

AVALUACIÓ INICIAL: Test de principi de curs que serveix perquè el
professor constati que els alumnes no saben res. 

AVALUACIÓ FORMATIVA: Exàmens parcials. 

AVALUACIÓ SUMATIVA: Exàmens finals. 

COMPETÈNCIA SOCIAL: Es diu que un alumne té “competència social” quan el noi o noia
sap llegir, és prou ben educat i sap comptar el canvi que li tornen a
les botigues. 

COMPETÈNCIES BÀSIQUES: Saber fer la O amb un “canuto”. 

CONSTRUCTIVISME: Secta fanàtica (i perillosa) que afirma que els nens i adolescents
aprenen les coses sols i que propugna que el mestre o el professor,
mentrestant, se’ls estigui mirant. 

CRITERIS D’AVALUACIÓ: Llista de les coses que puntuen per a la nota. 

CRÈDIT: Fragment d’assignatura que dura 30 hores. 

CRÈDIT VARIABLE: Assignatura “maria”. 

CRÈDIT DE SÍNTESI: 30 hores pasturant. La Síntesi del Descrèdit del
Sistema Educatiu. 

CURRÍCULUM: Programa. Pla d’estudis. (Però en llatí, que queda més
guai) 

NIVELL EDUCATIU: Curs. 

UNITAT DIDÀCTICA: Lliçó. Tema. 

ACTIVITAT D’ENSENYAMENT-APRENENTATGE: Exercici. 

DIVERSITAT: Conjunt d’alumnes justets i/o ganduls. També s’hi inclouen
els brètols i els predelinqüents. 

EIXOS TRANSVERSALS: Intentar que els alumnes no es droguin, no atropellin les
iaies amb la moto i no tinguin relacions sexuals sense preservatiu. 

ESCOLA INCLUSIVA: Posar les pomes sanes i les podrides al mateix sac. (La
intenció és que les podrides es tornin sanes però el resultat és que
moltes de sanes, acaben podrides) 

ESTABLIR UNA RELACIÓ D’ENSENYAMENT-APRENENTATGE: Fer classe. 

EXCEL·LÈNCIA: Hmmm… Aquest diccionari no és prou potent. És millor que li pregunteu
al Conseller d’Ensenyament…. ai, perdó, d’Educació. 

GRADUAT EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA: Cartolina DIN A-3 que serveix per
decorar l’habitació. 

MEDIACIÓ: Intentar que un alumne li torni a l’altre l’mp3 que li ha
mangat. Art de fer que el cornut pagui el beure. 

PEDAGOGIA: Bruixeria disfressada de medicina. Pseudociència tan
ignorant que ignora la seva pròpia ignorància. 

POLIVALÈNCIA CURRICULAR: Fenomen que es dóna quan un professor de física dóna
classes de socials.

POSAR ELS ALUMNES EN SITUACIÓ D’ENSENYAMENT-APRENENTATGE: Fer que
seguin i que callin. 

PRIMÀRIA: Part de l’EGB. Segons edat: de 1r a 6è d’EGB. Segons nivell:
de 1r a 3r d’EGB. 

3r D’ESO: 1r de BUP, però molt més fàcil. 

1r de BATXILLERAT: 5è d’ESO. 3r de BUP, però infinitament més fàcil. 

1r de CARRERA: 3r de BUP i COU en un sol any. Es fa a la universitat. 

CICLE FORMATIU DE GRAU MITJÀ: 1r grau d’FP, però dos anys massa tard. 

PROGRAMA DE GARANTIA SOCIAL: Refugium pecatorum (En català, refugi dels
pecadors). Llar d’infants per a adolescents en edat laboral. Pàrking. 

PRÀCTICA REFLEXIVA: Preparar les classes abans de fer-les. 

PROJECTE CURRICULAR: Armari molt gros amb molts papers que es sol obrir
un cop a l’any quan ve l’inspector. 

PROFESSOR AMB COMPETÈNCIA CURRICULAR: Professor que en sap molt i que
explica bé. 

RELACIONS POSITIVES A L’AULA: Comptar a 10 i respirar fons per reprimir les ganes
d’insultar un alumne. (I no cal dir, de donar-li un bolet, que val 30
Euros –vegeu jurisprudència corresponent-). 

SALUT I BENESTAR DEL PROFESSORAT: No acabar tancat al manicomi.
Prescindir dels serveis del foniatra. 

(NOVES) TECNOLOGIES: Informàtica. 

TIC: Informàtica (quan ja t’has cansat de dir “Noves Tecnologies”). 

TAC: Informàtica (quan ja t’has cansat de dir TIC).

POTRIES (LA SAFOR) (1)
28.10.2011 | 6.24
A Sense categoria
El nostre somni
11.05.2013 | 10.06

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!




  1. Bon dia, vos pase una informació sobre una web de noticies que permet incloure opinions i notes de
    premsa. Heu de manar un correu en contacte (http://www.valencianoticias.com/contact)
    dient que voleu donar-vos d’alta com a redactors, heu de dir qui sou i quines notes
    de premsa voleu incloure.

    Si vos ho accepten podreu incloure totes
    les notes de premsa que vulgueu amb fotos.

    La web te al voltant de 2.000 visites diàries
    el que suposa unes 50 o 60 mil visites mensuals. El 80% de les visites son del
    País Valencià. Pot ser interessant per a difondre les nostres notes de premsa. La
    web es http://www.valencianoticias.com

  2. Aquesta dita catalana (no se si també valenciana) es deia abans de la LOGSE i les reformes educatives, ara substitueix “gana” per “depre”.
    Per la teva tranquilitat, Angel, jo que no soc ni he estat mai docent, tambe estic mes relaxat i dormo millor quan no he de resoldre els problemes ni patir les tensions de la feina, normalment durant els 10 o 15 dies de vacançes que puc fer, ja que la meva última baixa laboral es del 1992.
    Impagable el diccionari d’equivalències políticament correctes, que afegeixo a la meva col·lecció.
    Cordialment

  3. La veritat és que tractar dia a dia i hora a hora amb vint-i-cinc personetes (estic en primària) és estressant.
    Cada alumn@ amb uns interessos, una manera de ser i actuar i tots ells i nosaltres, dintre d’un espai reduït, amb moltes il.lusions però amb pocs recursos.
    Àngel m’ha fet molta gràcia el diccionari que t’ha enviat el teu amic. Puc copiar-lo al me blog?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.