Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

17 de març de 2012
0 comentaris

Les 10 estratègies de manipulació dels mitjans de comunicació (2), per Noam Chomsky

     4. L’estratègia de diferir. Altra manera de fer acceptar una decisió impopular és la de presentar-la com a “dolorosa i necessària”, obtetint l’acceptació pública, en el moment, per a una aplicació futura. És més fàcil, d’acceptar un sacrifici futur que un sacrifici immediat. Primer, perquè l’esforç no és fet immediatament. Després, perquè el públic, la massa, té sempre la tendència a esperar ingènuament que “tot anirà millor demà” i que el sacrifici exigit podrà ser evitat. Açò dóna més temps al públic per tal d’acostumar-se a la idea del canvi i d’acceptar-la amb resignació quan arribe el moment.

     5. Adreçar-se al públic com a criatures de poca edat. La majoria de la publicitat adreçada al gran públic utilitza discurs, arguments, personatges i entonació particularment infantils, moltes vegades pròximes a la debilitat, com si l’espectador fóra una criatura de poca edat o un deficient mental. Quant més s’intente cercar enganyar l’espectador, més es tendeix a adoptar un to infantilitzant. Per què? Si u s’adreça a una persona com si ella tinguera l’edat de 12 anys o menys, aleshores, en raó de la suggestionabilitat, ella tendirà, amb certa probabilitat, a una resposta o reacció també desprovista d’un sentit crític com la d’una persona de 12 anys o menys d’edat.

     6. Utilitzar l’aspecte emocional molt més que la reflexió. Fer ús de l’aspecte emocional és una tècnica clàssica per tal de causar un curtcircuit en l’anàlisi racional, i finalment al sentit crític dels individus. Per altra part, la utilització del registre emocional permet obrir la porta d’accés a l’inconscient o empeltar ideees, desitjos, pors i temors, compulsions, o induir comportaments…

(seguirà) 


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.