Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

31 de gener de 2021
0 comentaris

La síndrome del “RETOC” (I)

La lupa-veig, veig: “no m’agrada el meu nas, ni els meus llavis, ni el meu cabell, ni les meues orelles…”. Als EEUU el 55% de persones demanen una operació estètica per a semblar-se al model ideal, aplicant el programa amb el filtre de la seua foto retocada que han vist en la pantalla. A Espanya ja estem en una gran progressió de pujada alarmant. Aquest assumpte d’adquirir bellesa no és nou, s’ha donat sempre a la història, però ara ha augmentat a causa de la gran utilització de les pantalles dels mitjans audiovisuals en vore’s les arrugues o els defectes de la pell que no donen bona imatge, la lupa veu que el retoc de cirurgia estètica s’ha convertit en una evasió i en un negoci.
Objectiu i símptomes: L’objectiu ja no és la bellesa pel sentit del m¡agrada, sinó par tal d’aconseguir una imatge idealitzada per a ser admirada per les xarxes socials mostrant l’abans i el després del màgic canvi estètic. Tot va començar com un joc digital i divertit que amb una mascaretes digitals deformaven les apariències del rostre. Ara els símptomes es detecten a buscar l’embelliment ràpid, instantani, amb uns retocs que donen un aspecte de bellesa com cada u es vol vore’s a la pantalla davant els grups de treball, videoconferències, etc.
El problema: és un estàndard de bellesa imaginària que competeix amb la realitat de la persona que amaga el que no agrada, tapant-ho amb un parxe. El problema està en què es perd la percepció de la bellesa real per l’aparença virtual, alimentada per l’influx de les xarxes socials i el negoci de les clíniques especialitzades. Aquesta moda de “retocs” de bellesa amb els filtres de la realitat virtual aguditza psicològicament el problema del rebuig cap a la pròpia persona.


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.