Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

15 d'agost de 2007
4 comentaris

ENCARA A CASA… SOLS UN CONDOL PELS MÉS DE 200 MORTS A L’IRAQ

Cada dia que hi ha un atemptat (és el pa de cada dia) a l’Iraq no puc evitar recordar-me dels "impresentables" personatgets (no en diré el nom). I el que desitge és veure’ls davant d’un tribunal de guerra. Ahir més de 200 morts i en van… Si això és humanitat, jo no vull formar-ne part.
P.S.: Amb aquest apunt dolorós tanque el bloc per uns dies. Com ahir us deia me’n vaig a l’Andalus (Antequera, Sevilla i Jerez de la Frontera seran els pobles on faré nit). La resta: entre la improvisació i alguna que altra referència que ja m’enduc des d’ací.
Si no passa res, estaré de tornada cap al 24 d’agost. No passeu molta calor. I fins prompte…
Àngel

P.S.: A Toni de l’Hostal, tens un comentari en l’anterior apunt. Bon dia.

El Crist d’Alzira
08.02.2015 | 5.06
Sant Sebastià (València)
23.12.2013 | 10.37
Recursos i habilitats
13.06.2010 | 9.27

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. TROBADA

    J. V. Yago

     

    Lo llaman Trobada d’Escoles en Valencià, y lo revisten de una completa faramalla trenzada con apariencias de reivindicación autóctona, pero no es más que un acto propagandístico urdido por la falange subalterna de la política valenciana, un día de puertas abiertas organizado por ese nuevo fascismo de izquierdas que se compone a partes iguales de ingenuidad intelectual, subsidiariedad ideológica y relativismo. La cosa va de sumergir a la más tierna juventud en un baño de adulteración sociolingüística, de aprovechar el candor infantil para inocular en las nuevas generaciones el germen de la tergiversación. Es un encuentro de colegios «profundamente» valencianos que reivindican la TV3; un «homenaje» a la idiosincrasia indígena verificado a base de imitaciones del folklore catalán; una jornada escolar entreverada de consignas políticas; una pura contradicción. Dicen que Sueca —una de las tres poblaciones donde había Trobada el domingo pasado— recibió veinticinco mil personas; pero por el bulto que hacían, y teniendo en cuenta que la cifra equivale a todo el censo de la ciudad, es más probable que no pasaran del millar. Los niños no cuentan, porque van engañados: les prometen juego y diversiónes, y realmente se los dan, pero sólo como vehículo del adoctrinamiento. Es el método totalitario, la manipulación encubierta, la propaganda en su versión más ruin. La Trobada d’Escoles en Valencià no es una celebración lúdica ni un ensalzamiento de la identidad propia, sino una reunión de adictos al sofisma, de prosélitos del egoísmo nacionalista que inculcan su obsesión a las mentes vírgenes. Hasta la camiseta oficial —ese gusto por el uniforme, tan propio del fascio— manifestaba la mentalidad excluyente: “el futur es nostre”, rezaba la serigrafía. No «de tots», o «l’hem de fer entre tots», sino sólo “nostre”. Está claro que la convivencia y la pluralidad no son conceptos demasiado gratos para esta gente. Bien mirado, la suya es una mentalidad españolísima: tan intransigente como cualquier otra.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.