Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

22 de juny de 2009
3 comentaris

Els professors perdem el 16% de les classes…

Si no afig res més, pensareu que som uns malfeiners. La informació acabava dient que aqueix 16% el perdíem a posar ordre a l’aula. Ho vaig llegir dimecres passat però no vaig posar-hi massa atenció. La notícia era bastant breu a LEVANTE-EMV. I afegia que els docents ens queixàvem de la manca d’incentius i del mal comportament dels alumnes a les aules. L’informe havia estat elaborat per l’OCDE (Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament amb el suport de la Comissió Europea per tal d’avaluar la qualitat de l’ensenyament en 23 països. Una dada més que donava la informació és que dedicàvem un altre 7,4% a les tasques administratives. Això venia a ser que que les aules de tres de cada cinc centres escolars es veuen alterades pel mal comportament dels alumnes. I durant la presentació de l’estudi a Brussel.les, l’expert Michael Davidson destacà el perjudici que ve a ser per al professorat hispànic el fet que els docent no rebem valoració o comentari algun sobre l’eficàcia de la tasca que realitzem. Encara sort, afig jo, que algú pensa un poquet en el que significa la nostra tasca i insisteix en la seua dignificació. Ací podeu trobar la informació de LEVANTE-EMV. 
 
El mateix dia a EL PAÍS podíem llegir la mateixa informació més amplament. El 16% de las clases en España se pierde en imponer orden. En aquest text se’ns donaven més dades per a la reflexió. Així l’informe ha estat elaborat a partir de unes 90.000 entrevistes a professors dels diversos nivells educatius. De l’informe cal destacar que, pel que fa al nostra àmbit educatiu, el 100% dels professors enquestats havien realitzat cursos durant els darrers 18 mesos, que Brasil i Malàisa són els que més temps perden a fer callar l’alumnat,  que nosaltres sobrepassem la mitjana (13%) en uns quatre punts, i que els països més disciplinats són Bulgària, Estònia, Lituània i Polònia). I el que més crida l’atenció és que (generalment) un de cada quatre professors de tots els països perd un almenys un 30% en tasques administratives o “lidiar amb els alumnes que interrompen”. Ací podeu llegir l’informe elaborat pel president de l’Associació de Directors d’Instituts FEDADI, José Antonio Martínez.  
 
I avui ens trobem amb una informació més a EL PAÍS sobre el tema. Ací la podeu llegir. I també us adjunte l’Informe TALIS, de l’OCDE. Alguna cosa haurem de fer… crec jo.

PD: L’Església celebra avui la festivitat de Sant Tomàs Moro i Joan Fisher. I avui ha acabat el curs en Educació Infantil i Primària. Bones i merescudes vacances.


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. He donat classes a dos països a banda del meu: Anglaterra i Polònia. I certament confirme això de la disciplina. No sé si són reminiscències de la disciplina soviètica o que els polonesos són aixina de bona gent -que també ho confirme-. Però les classes allà eren una gràcia. I estic parlant de secundària. Pobrets, amb prou feines tenien materials, i mira que n’eren d’aplicats. L’altre país és Anglaterra, on vaig estar de pràctiques, i la veritat és que es portaven bastant bé -xiquets de 9 anys-. Ara bé, l’equipament escolar -pissarres digitals a totes les classes, portàtils, i mil i un detallets- era es-pec-ta-cu-lar, aixina com també l’ajuda dels pares i el plantejament didàctic dels professors.
    Ups, disculpa, Àngel, que el comentari és quasi més gran que el post. Salutacions! 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.