Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

11 de febrer de 2007
General
2 comentaris

Diumenge: titulars, i ja està bé!

Us vull traslladar uns quants titulars de la premsa d?avui perquè en prengueu nota. Un cop haja acabat amb aquesta part del post, us deixaré una carta al director i un fragment d?un article del Levante-EMV : tots dos molts interessants i que « inciten » a la reflexió per al pròxim 27 de maig.

TITULARS :

Manjón : « Alguien està intentando prender una mecha guerracivilista »

La Audiencia adelanta dos años la libertad del ?narco? Oubiña

El empresario del ?caso Mogán? exigía al Gobierno canario mejoras para su proyecto

Alcaldes del PP respaldan a Fabra

Terra Mítica pagó a Conesa un trabajo para Terra Natura

TEXTOS: Si volem que aquests titulars no es tornen a repetir i cada u pague allò que ha fet, podem aconseguir-ho si el dia 27 de maig tenim trellat i sabem votar amb ?coneixement?, com deien, i encara diuen, els grans.

Núm. 1

A mi no m´han preguntat

Esta gent no té remei: ara en una de les tres -com a poc- campanyes en marxa, em diuen el que volia, que ja ho tinc i com n´estic de content. Doncs sí, volia justícia i tenim a Fabra, de qui els meus besnéts potser voran sentència. Volia un transport públic econòmic i de qualitat i? en fi, em calle. Volia una sanitat pública moderna, i tinc hores d´espera inacabables. Volia una Comunitat que progressara sense complexos, i tinc una renda per càpita estancada, i càrrecs públics fomentant vells complexes, paranoies i temors. Volia una ciutat amb millor aspecte, i m´han construït una nau espacial. Volia uns mitjans de comunicació plurals, i si em descuide veig més a Francisco Camps que a la meua dona. I no, no volia ser el centre del món, cosa que de totes maneres no som, però sincerament em toca un peu.
Què dimonis en sabran del que volia, si no m´han preguntat?
Recorde una broma que fèiem fa anys: «Voleu? No, però ho intentem», contestàvem mentre simulàvem moure les ales. No sé si volem o volarem, però ho intentarem el 27 de maig.-Jaime Brocal. València.

Núm. 2

Queridos feonautas
 
CIPRIANO TORRES
 
 
 

Cuando veo a Ruth Núñez -Yo soy Bea, Tele 5- con su boquita de lata, sus cejas como los gañanes de Andrés Pajares, sus rebequitas que tanto sarpullido le producen a la divina Bárbara, rubia de la muerte, superficial y absurda, estupenda Norma Ruiz que hace grande y entrañable a su desquiciante personaje, cuando veo a Ruth Núñez con su traje de faena, convertida en Bea, preparada para acudir a la comida con los padres de Álvaro, es decir, con Titina, remilgada y elegante, y veo que se ha puesto sus mejores trapos, o sea, un vestido con chorreras blancas y un jersey rosa de punto, sé que la tragedia hará estragos. Ya no tengo duda. Cuando hace una semana vi a los dirigentes del PP enganchados en Madrid, esta vez sí, a la manifestación, y vi a Ana Botella eufórica sonriendo al lado de su marido, y vi al propio José María Aznar eufórico, sonriendo, y vi que Mariano Rajoy, como Bea cuando se pone nerviosa por asunto de amores, no sabe qué hacer con los ojos, con la lengua, y mete la primera y suelta que ellos sí están contra el terrorismo, que ellos sí quieren acabar con ETA, lo complejo se hizo simple. Son como Titina, la madre de Álvaro, recuerden, remilgada, con conciencia de clase, sabiendo que Bea quiere de verdad a su hijo pero incapaz de aceptar que su hijo se case, llegado el caso, con su secretaria.
Se lo dijo Titina a Bea en la escena del baño, donde las dos coincidieron. Escúchame, Bea, le dijo la señora, apuntas muy alto, tú eres lista, pero justo por eso has de reconocer que mi hijo está fuera de tu órbita, cada cual en su sitio, donde le corresponde, la vida es así, has de buscar un hombre de tu misma clase social, de tu barrio, un camarero, un albañil, quizá un corredor de seguros. Luego, en la soledad de su pisito, Bea correrá al ordenador y con ojos empañados escribirá sus sentimientos. Queridos feonautas, dice su voz entrecortada. Pues lo mismo. Titina se quitó la careta. El PP también. A la mierda la lucha contra el terrorismo. La lucha es contra el Gobierno, y todo vale, incluido el uso desvergonzado que hacen del terrorismo. Un asco. Van a conseguir, si no lo han hecho ya, que el valor inmenso de la protesta callejera, de un arma civil y pacífica, de uno de los rasgos que caracterizan a las sociedades democráticas como son las manifestaciones, tengan el valor de una deflagración flatulenta. La calle está para usarla, pero con tacto, prudencia, y sensatez. De lo contrario pasará como les pasa a las estrellas de las últimas hornadas de Operación Triunfo. Salvo los muy fieles apenas las conoce nadie. Cansan. Pierden su eficacia como sistema de promoción. La cosa ha perdido tanta credibilidad que hasta en un anuncio de detergente, y sin venir a cuento, una de las comensales se levanta como las locas y, ante la estúpida preocupación de otro comensal que manchó su camisa un poquito, ella, en mitad del restaurante, coge algo parecido a un micrófono y con cara y cuerpo sensuales, mirándole, canta, Wipp Express… Grotesco.

P.S. Il.lustre el post amb una fota la gran Rita per inculta (ja sabeu que abans de venir Jaume I hi havia poetes àrabs que escrivien valencià).


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. Per un altra banda, la dreta espanyola la única forma d’arribar al govern és provocant l’enfrontament civil -encara que de forma més o menys ‘democrâtic’ i despertant les baixes passions dels espanyols amb enganys.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.