Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

28 de maig de 2006
General
4 comentaris

DIUMENGE DIA DEL SENYOR… AVUI DE LA MARE DE DÉU…

Avui escriuré sobre la importància d’estar preparats per al que ens puga dur el futur. Va despertar el Japó fa uns cinquanta anys, i avui els seus productes són d’una qualitat absoluta. Ara s’està despertant la Xina i, dins de pocs anys, els seus productes seran iguals que els japonesos. I nosaltres, sobretot els que habitem aquesta xicoteta part del món, què fem mentrestant? El que escrivia molt bé l’Oriol Amat al núm. 1.144 del setmanari EL TEMPS: “La cultura de l’esforç és inexistent en bona part del nostre jovent. Diversos estudis posen de manifest que el jovent està massa malcriat i que li falta esperit emprenedor. Molts dels que ja no són tan joves estan pensant com jubilar-se, encara que tot just acaben de fer els cinquanta. (…) En alguns cercles fins i tot s’apunta que, per primera vegada en moltes generacions, en un futur immediat els postres fills viuran pitjor que nosaltres. Està clar que no podrem competir en costos, però aleshores ho haurem de fer en idees, disseny, o en marques, i això no s’aconsegueix amb bona part de la població pensant en la propera partida de golf o en la manera com treballar menys.”. Fins ací el fragment de l’Oriol Amat. Sols amb una cosa no estic d’acord que, personalment, no pense en la propera partida de golf. Fa què pensar aquesta reflexió.

I, encara que per ací no trauran massa el nas els nacionalistes espanyols a qui recomane la seua lectura , aneu a l’edició d’avui diumenge del periòdic AVUI i llegiu la columna de Vicent Sanchis:  És possible la pau sense debat nacional?. És força aclaridora al voltant de la fi d’ETA.

Bo, fins ara…

P.S.: L’acudit de Fer (de l’AVUI) també és bo: “El meu diari és tan, tan de dretes que aquest diumenge en comptes d’un dvd, una bicicleta, uns calçotets, un llibre… regala un tanc!!!”.

 

 

 


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. Abans Unamuno deia en un món amb el comerç menys globalitzat que l’actual, deia "que inventen ellos".

    Ara a la Unió Europea la direcció del capital financer és resumeix amb aquesta frase "que produixquen ells".

    Entre altres qüestions, per què els xinesos, que el que mà de obra, aigua i terra tenen tot el que volen i mercat interior per a fer "dumping" -vendre sota cost en un mercat a conquerir durant un temps fins liquidar la competència- no és gasten ni un euro en inventar, sols en copiar i igualar la qualitat.

    Mentre Europa no millore la eficiència en les despeses públiques, per mantindre els serveis publics imprescindibles i aquells que a l’hora incentiven la productivitat de l’economia amb energies alternatives i sostenibles, anirem de cap a caiguda.

    L’agricultura representa un 4 % del PIB (Producte Interior Brut) al País Valencià.

    Ara bé, el PIB agricola és el que reb el llaurador a peu de camp, però el que reament genera a l’Unió europea és el que paga el consumidor, és a dir, multiplicat per 20 o 30 voltes més.

    Les exportacions de la producció de l’automobil al País Valencià, principalment la Ford, s’equiparen més o menys a les exportacions agrícoles, però en valor abssolut brut.

    Per què en PIN (Producte Interior Net) és a dir, les importacions de les materies primes per fabricar els automobils fins el beneficis de capital estranger. En aquest cas la exportació de la indústria del automòbil està molt per derrere, no solament en la capitalització, si no en la creació de llocs de treball.

    .

  2. El sistema educatiu cap a l’eficiència dels coneiximents basics del futur. Un sistema per aprendre a aprendre.

    I no un sistema que sembla una carrera d’obstacles d’embotir un munt de coneiximents inservibles i poc didactics i eficients en la pràctica, orientats més al  lluïment de la importància de l’especialitat del professorat en la seua materia,  sense una visió de l’estudi global adient en cada curs.

    El que fa l’impressió de uns estudis carregats i pessat de mal rotllo del passat i majoritariament ineficients en linees generals.

    Una visió global que separe els quatre concepte basics i primordials, amb una visió global del cursos.

    De vegades ens endinsem en el bosc, ens arbres no és deixen veure el bosc i és perdem en qüestions  molt secundaries que és carreguen l’eficiència i les prioritats del sistema educatiu en cada moment…

  3. Perdres en la barroquització, excesivament especialitzada de les assignatures, que esdeevenen en una acumulació en la quantitat de coneiximents relativament ineficients respecte la qualitat.

    Lo que hom diria separa el grà de la palla.

  4. I l’importància social dels diversos sectors productius i economics, que poden patir  les consequències de un nivell de vida inflat provocat per un excés de despeses públiques no justificades i un abús de les costs energetics o de sectors estrategics que conformen una mena d’ol.ligarquia amb guanys super-extraordinaris per un avantatge de la competència monopolística, d’antius monopolis provinents de l’Estat, que ofeguen l’economia productiva.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.