Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

17 de desembre de 2007
0 comentaris

Dia de correccions i mitjanes

Com deveu saber l’alumnat sol deixar per a última hora moltes coses: el lliurament de la llibreta de l’assignatura, una redacció que no va fer el dia corresponent perquè estava malalt, un full que ha perdut i no acaba de trobar, etc. En fi, totes i tots hem sigut alumnes i ho sabem ben bé. Així que ja us podeu imagionar com vaig aquests dies.
Tota la vesprada he estat "perfeccionant" (és un dir") les notes de 4t d’ESO. Demà tenim les avaluacions de 2n de batxillerat i de 2n d’ESO. I dijous avaluarem els grups de 4t d’ESO. I si Déu vol, divendres descansarem…

Com sabeu m’agrada fer-vos partícips d’aquells textos que, al meu entendre, poden ajudar a comprendre millor, si és que açò és possible, el món en general i el nostre (el valencià) en particular. Ahir vaig llegir aquesta carta al director a EL PAÍS (a pesar de l’amic Jossep Blesa)… sobre el cinisme:

Cinismo

Soledad Martín Segovia  –  Valencia

EL PAÍS  –  Opinión – 16-12-2007

Soy una profesora de secundaria que en el camino hacia mi instituto paso todos los días por la puerta de dos colegios religiosos concertados (es decir, sufragados con el dinero de todos los contribuyentes). A su entrada se agolpan coches de primeras marcas con padres que dejan a sus hijos. La mayoría de éstos, a pesar del uniforme, siguen marcando el estatus familiar con caras mochilas y otros complementos de marca. En los cuatro años que a diario hago este recorrido sólo he visto inmigrantes en el entorno de estos centros cuando alguna niñera acompaña a los más pequeños.

Según me acerco a mi instituto, comienzo a ver una notoria presencia de alumnos inmigrantes, pues su número se ha ido incrementando desde que estoy en este centro. Quiero decir con ello que la tendencia a hacer de los centros públicos guetos para inmigrantes es, al menos en esta Comunidad gobernada por el PP, además de alarmante, incontestable. Por eso, al leer en EL PAÍS la noticia sobre el documento de la Conferencia Episcopal en el que hace un llamamiento a los poderes públicos para evitar brotes de racismo si empeora la economía, he hervido de santa indignación. El cinismo y la desfachatez de la jerarquía católica en España se aprecia en la distancia que media entre los hechos y sus propias palabras: "Hay que arbitrar las medidas necesarias (…) para evitar la exclusión, la marginación, el gueto, etcétera, durante el tiempo de formación de niños, adolescentes y jóvenes, porque un error repercutiría en frustración y violencia". ¿Qué tal si acogen con caridad cristiana a los inmigrantes que les corresponden, para garantizar una escolarización equilibrada, en sus floridos pensiles?


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.