Dedicat als alumnes de 2n C (batxillerat) pel seu bon comportament en el que portem de curs
Una cosa que solc dir a les meues classes és que les definicions fetes a la contra no m?agraden gens. Una definició a la contra és, per posar un exemple, definir l?home com ?no és una bèstia?, etc. Perquè els alumnes, en general, tendeixen a definir i/o qualificar les persones i fets a la contra i/o negativament. Per exemple: El professor de física és un malparit, el Real Madrid és un equip desastrós, Pau no és simpàtic. Quan escolte alguna d?aquestes frases, sempre els dic que no fan bé, que s?ha de qualificar i/o definir en positiu, mai a la contra. I ara acabe de veure una carta al director del periòdic AVUI del passat diumenge, escrita per M.R. Vieta, de Sant Martí de Centelles, que, amb altres paraules, ve a dir més o menys el mateix.
La carta s?intitula Respecte pel contrari. I diu el següent: ?Hi ha una gran diferència entre ser anti alguna cosa i no ser-ho. Jo no sóc francesa, però no em considero antifrancesa. Per tant, jo puc entendre que algú que viu a Catalunya no se senti nacionalista sense necessitat de ser antinacionalista o que no se senti espanyol sense haver de ser antiespanyol. No combrego, en canvi, amb els anti perquè això representa anar a la contra, implica una connotació d?odi, d?animadversió i això és lògic que desperti els recels del contrari. O no en despertaria algú que es considerés antisorià, per exemple, a Sòria? // És la demagogia i la manipulació dels polítics el que dificulta la convivència entre els ciutadans de diferents ideologies.? Més clar no ho pot dir. Intentem, si volem un món millor, que les noves generacions aprenguen el que diu M.R Vieta: podem no ser del Madrid, però no cal ser antimadridistes, igual que u pot ser valencià i no sentir-se valencianista (en termes futbolístics). Açò últim ho dic perquè, segons el MoltHo Camps (de Golf), aquelles i aquells que critiquem Mestalla i Porxinos tenim un escàs sentiment valencianista. Torne a repetir: quan vulga el PP i el PSOE (també en té a les seues files) podem fer una prova de coneixements orals i de cultura valenciana als seus diputats i diputades i, ara que fa forrolla la prova diagnòstica censal de 3r d?ESO, veuríem guantes i quants la superaven. Per tant, ja saben el moviment es demostra anant, membres del PP i PSOE.
Bona vesprada
ACTUALITZACIÓ: En un anterior post deia que el meu grup de 1r no sabien què era un ?celobert?. Em vau sugerir que els preguntara si sabien què era un ?desllunat?. Ja tinc la resposta: sols un alumne de 19 (d?un grup de 4t d?ESO) ho ha sabut (i aquest, per a més curiositat, és de pares castellanoparlants).
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!